رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۹۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند اهدا کرده است.

میلاد امینیان بیان  کرد: اخیرا دو کتابخانه مدرن شهدای پای‌قلعه و کتابخانه پاسارگاد روستای توانه زرین‌دشت در شهرستان نهاوند افتتاح شد که با افتتاح این دو کتابخانه تعداد کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی شهرستان به ۱۲ باب رسید.

وی با بیان اینکه کتابخانه پای‌قلعه به صورت حق انتفاع از طرف اداره آموزش و پرورش شهرستان با زیربنای ۲۵۰ مترمربع به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شده است، ادامه داد: این کتابخانه علاوه بر مخزن دارای سالن‌های جداگانه مطالعه، اتاق مطالعه گروهی، بخش مرجع و بخش کودکان است که در محله کم‌برخوردار پای‌قلعه به بهره‌برداری رسید و به نام شهدای این منطقه نامگذاری شده است که از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان نهاوند به دلیل واگذاری این ساختمان برای کتابخانه شهدای پای‌قلعه تشکر می‌کنیم.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند یادآور شد: ۵۱۰۰ جلد کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه عمومی شهدای پای‌قلعه و ۳۹۰۰ جلد کتاب به کتابخانه پاسارگاد روستای توانه زرین‌دشت نهاوند، در مجموع ۹۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند اهدا شده است.

امینیان با بیان اینکه کتابخانه‌ها امروز جزو محبوب‌ترین مراکز برای مردم به ویژه کودکان و نوجوانان هستند، چون خدمات متنوعی در این کتابخانه‌ها به‌ویژه به نوجوانان و جوانان ارائه می‌شود، تصریح کرد: باید نسبت به توسعه کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی اقدام شود و به منظور تبیین جذابیت کتاب در بین نسل جوان باید بیش‌از پیش کار شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: استفاده از کتاب مطلع نور و چراغ راه همگان است از همین‌رو امیدوارم در توسعه زیربنای کتابخانه‌های عمومی بیش از گذشته تلاش مضاعف داشته باشیم.

برچسب ها: کتابخانه ، اهدا کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.