معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه هفتم باید سالانه ۴ درصد از سرانه بافت‌های فرسوده در کشور کاسته شود که در حال برنامه ریزی برای رسیدن به آن هستیم.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران  با بیان اینکه طبق  برنامه هفتم فرصت‌های بسیاری پیش‌روی سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده قرار داده شده است گفت: طبق برنامه هفتم باید سالانه ۴ درصد از سرانه بافت‌های فرسوده در کشور کاسته شود که در حال برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف هستیم که در این بخش همکاری تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری بسیار لازم وضروری است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری  نسبت به احداث صنایع محلی، گردشگری، ورزشی و فرهنگی، آموزشی، کتابخانه، فروش محصولات فرهنگی و احداث منازل بوم‌گردی اقدام کنند گفت: برای ورود سرمایه گذاران به این بخش طرح‌های حمایتی بسیاری قرار داده ایم که یکی از آنها طبق برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور است.

آیینی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این میزان ۷۵ هزار هکتار بافت فرسوده، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۶۰ هزار هکتار محلات حاشیه‌ای است که یک هزار و ۱۷۰ محله را شامل می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده موجب می‌شود که زندگی شهری و اقتصاد شهری به محلات بازگردد و شغل و اقتصاد شهری تقویت شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در هر شهری امکان ساخت مسکن و خدمات فراهم است و به لحاظ علمی نیز توسعه درونی شهر‌ها مزیت‌های فراوانی دارد، بنابراین تا زمانی که چنین فرصت‌هایی وجود دارد، نباید اجازه دهیم حاشیه‌نشینی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار