رهبر اپوزیسیون اسرائیل اتحادیه اروپا را به دلیل اعمال تحریم تسلیحاتی برخی از کشور‌های این بلوک علیه اسرائیل مورد انتقاد قرار داد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل به دیمیتر تزانتچف، سفیر اتحادیه اروپا در اسرائیل گفته است که تحریم‌های تسلیحاتی برخی کشور‌های اتحادیه اروپا علیه اسرائیل «غیرقابل بخشش» است.

وی پس از این نشست در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «کشور‌های اتحادیه اروپا باید با اسرائیل برای پیشبرد توافقی برای بازگرداندن همه اسرا همکاری کنند.»

وی به زبان عبری افزود: «تحریم تسلیحاتی اسرائیل در حالی که ما می‌جنگیم غیرقابل قبول است».

بیش از یک سال از جنگ غزه می‌گذرد. رژیم صهیونیستی که به شدت از این جنگ آسیب دیده است، اکنون جنگی دیگر با لبنان را آغاز کرده است؛ موضوعی که می‌تواند بیش از پیش این رژیم را در باتلاق جنگ‌های بی پایان فرو برد. 

عفو بین‌الملل نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در بحبوحه حملات به غزه و لبنان، خواستار «تحریم تسلیحاتی» این رژیم به دلیل «نقض شدید حقوق بشر» شد.

پیش از این، درخواست مکرون برای تحریم تسلیحاتی تل آویو باعث خشم شدید مقامات صهیونیست شده بود. این در حالی است که فرانسه از جمله کشور‌های اروپایی حامی اسرائیل در نسل کشی فلسطینیان به حساب می‌آید. 

رئیس جمهور ترکیه نیز در دیدار با وزرای خارجه ایران، روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرد که سازمان ملل باید رژیم صهیونیستی را تحریم کند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار