رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: تیم‌هایی از سوی شورا تعیین شده تا از فردا بررسی اقدامات اجرایی طرح جمع آوری آب‌های سطحی را بررسی کنند.

محمد مهدی مطیعی رییس شورای شهر اهواز در نطق اولیه نشست شورای شهر اهواز در سرسرای شورا بیان کرد: طرح دفع آب‌های سطحی یکی از دغدغه‌های مردم اهواز است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات اهواز با شهرداری و شورای شهر همراهی کنند.

او افزود: آبگرفتگی و اختلال در امور روزمره مردم اهواز در فصل بارش باران بسیار تکرار شده و تبدیل به یک معضل شهری شده که باید تا جای ممکن این مشکل برطرف شود.

مطیعی با بیان اینکه شورای شهر اهواز اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را تخصیص داده است افزود: تیم‌هایی از سوی شورای شهر اهواز تعیین شده تا اقدامات اجرایی طرح جمع آوری آب‌های سطحی را از فردا بررسی کنند.

رییس شورای شهر اهواز با ابراز گله‌مندی از ناهماهنگی بین دستگاهی در اهواز اظهار کرد: متاسفانه یک دستگاه مربوطه در اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز به بهانه عدم رعایت حریم یکی از کارگاه‌های این طرح را جمع آوری کرده و باعث اخلال در انجام پروژه شده است.

انضباط اداری و مالی مجموعه شهری اهواز دچار چالش است

مطیعی افزود: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مجموعه شورای ششم شهر اهواز ، برقراری انضباط اداری و مالی در مجموعه شهری است، این بخش به شدت با چالش روبرو است و با فراز و فرود بسیاری برای حل این مشکل قدم برداشتیم اما همچنان این مشکل پا برجاست.

او گفت: متاسفانه برخی قراردادهای شهرداری اهواز بدون اطلاع به شورای شهر انجام می‌شود و اعداد و ارقامی که در این قراردادها وجود دارد توجه و تامل شورا را به خود جلب کرده است.

رییس شورای شهر اهواز تاکید کرد: قبل از اینکه شهرداری اقدام به تنظیم قرارداد کند باید به شورای شهر به عنوان ناظر اعلام نماید، این موضوع به طور جدی در شورای شهر پیگیری خواهد شد.

مطیعی با ابراز گله مندی از نامه‌های ارسالی از سوی شهرداری اهواز برای جذب نیرو افزود: نامه‌های متعددی به شورای شهر اهواز برای جذب نیرو در شهرداری ارسال می‌شود که برای حل این مشکل تا ۱۰ روز آینده اقدامات و تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حل مشکل پرداخت حقوق در مجموعه شهرداری اهواز افزود: ماه گذشته در شهرداری اهواز با مشکلاتی برای پرداخت حقوق روبرو بودیم که ماه آینده این چالش کمتر خواهد شد.

رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف با مجموعه مدیریت شهری اهواز همراهی و مشارکت خوبی ندارند افزود: به شدت در این بخش با چالش و مشکل روبرو هستیم و این موضوع باعث کُند شدن روند اجرای طرح‌ها در شهر خواهد شد.

پاسخگو نبودن مدیران خوزستان به اعضای شورای شهر اهواز

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه شورای شهر نظارت و پیگیری مشکلات شهر اهواز اضافه کرد: برخی مدیران استان پاسخگوی اعضای شورای شهر نیستند و در صورت ادامه این روند تصمیمات لازم برای رفع این مشکل گرفته خواهد شد.

مطیعی اظهار کرد: در اجلاس روسای شوراهای مراکز استان‌ها به موضوع پرداخت حق آلایندگی شهرهای صنعتی پرداخته شد و در همین راستا لیست شرکت‌های آلاینده در اهواز از محیط زیست دریافت شد.

رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: از اداره کل امور مالیاتی استان درخواست می‌شود برای دریافت به موقع حق آلایندگی از شرکت‌های آلاینده نهایت دقت و حساسیت را داشته باشد تا از این فرصت برای آبادانی شهر استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.