دبیرکل اتحادیه عرب در نشستی در بیروت ورود رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را غیرقابل قبول دانست.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب می‌گوید که اولویت این اتحادیه دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه و لبنان است.

او در نشستی در بیروت، با تاکید بر این که این ورود به خاک لبنان غیرقابل قبول است، خواستار خروج سریع اسرائیل از هر سرزمین لبنانی شد که اسرائیل آن را اشغال کرده یا وارد آن شده است.

ابوالغیط همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا حزب الله ممکن است نابود شود، پاسخ داد: «شما نمی‌توانید یک ایده را نابود کنید».

گفتنی است؛ نزدیک به یک ماه از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان می‌گذرد که دست کم موجب شهادت ۱۴۷۰ لبنانی شده است، اگرچه تلفات واقعی احتمالاً بیشتر است. همچنین، طبق اعلام سازمان ملل متحد بیش از ۶۰۰ هزار نفر در لبنان آواره شده و بیش از ۳۰۰هزار نفر نیز از آغاز جنگ، این کشور را ترک کرده اند که در مجموع تقریباً برابر با تعداد افراد آواره در طول جنگ لبنان با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ است.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهرماه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. 

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روز‌ها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صد‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار