نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم کشور‌های عضو برای بررسی ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین آغاز شد.

به نقل از پایگاه الشروق مصر، نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم کشور‌های عضو برای بررسی ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین آغاز شد. این نشست با ریاست یمن و با حضور «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره آغاز شد.

«علی صالح موسی» جانشین سفیر دائم یمن در اتحادیه عرب در این باره گفت: مساله فلسطین در دشوارترین و وحشتناکترین مرحله‌اش قرار دارد؛ این در حالی است که جامعه جهانی با سکوت و ناتوانی، این وضعیت را به نظاره نشسته است.

علی صالح موسی با محکوم کردن جنایت نسل کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای برقراری صلح، برپایی کشور مستقل فلسطینی با برخورداری از حاکمیت کامل به پایتختی بیت المقدس تاکید و اعلام کرد مساله فلسطین، مساله مرکزی کشور‌های عربی است.

جانشین نماینده دائم یمن همچنین اظهار داشت: ملت فلسطین در معرض پاکسازی نژادی و آوارگی عمدی از سوی صهیونیست‌ها قرار دارد. این در حالی است که با توجه به انفعال جامعه جهانی در زمینه عمل به نقش خود در این باره، رژیم صهیونیستی، اقدام به کشتار هدفمند، گرسنه نگه داشتن، تخریب منازل و بازداشت هزاران فلسطینی در شرایط غیرانسانی کرده است.

«مهند العکلوک» سفیر و نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب نیز در این باره گفت: رژیم صهیونیستی، خون زنان و کودکان را می‌ریزد و بدون به رسمیت شناختن مفهوم انسانیت، زندگی را نابود و ویران می‌کند.

العکلوک تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به درجه‌ای از وحشی‌گری رسیده است که در طول تاریخ سابقه نداشته است، این در حالی است که جامعه بین‌الملل در این باره روزه سکوت گرفته و با این اقدام، لکه ننگینی بر تارک خود ثبت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار