نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای از احتمالات شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌های جدید در مورد نوار غزه و لبنان سخن گفت.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در مصاحبه‌ای اختصاصی با تاس به موانعی که ایالات متحده در برابر کار دیپلمات‌های روسی قرار داده و به شکل گیری ارزیابی واقعی‌تر از بحران اوکراین در تعدادی از کشور‌ها اشاره کرد.

این دیپلمات تاکید کرد که «پایان دادن به دور کنونی نبرد مستلزم آتش بس دائمی است، اما طرف آمریکایی مانع از همه تلاش‌های شورا برای تصویب چنین قطعنامه‌ای شد که به اسرائیل آزادی عمل داد».

نبنزیا خاطرنشان کرد که قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت که توسط واشنگتن پیشنهاد شده است شامل درخواست آتش بس نیست، بلکه درخواستی از طرفین برای پذیرش مفاد توافق نامه‌ای است که میانجیگران آمریکایی، مصری و قطری آن را ترویج می‌کنند. 

به گفته وی، روسیه از رای گیری در مورد این سند خودداری کرد، زیرا هدف آن محدود کردن تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل برای حل مسئله غزه است.

او از احتمالات شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌های جدید در مورد نوار غزه و لبنان و اصلاح شورای امنیت سازمان ملل سخن گفت.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های زمینی این رژیم به فعالیت‌های عملیاتی خود در نوار غزه و جنوب لبنان ادامه می‌دهند.

در شامگاه ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ارتش اسرائیل حمله زمینی گسترده‌ای را در داخل نوار غزه انجام داد که با بمباران شدید هوایی همراه بود و هدف خود را از بین بردن جنبش حماس و آزادی اسرای اسرائیلی اعلام کرد. از اواخر سپتامبر گذشته، نیرو‌های اسرائیلی حملات گسترده‌ای را به‌ویژه در جنوب و شرق لبنان، علاوه بر حومه‌های جنوبی بیروت، آغاز کرده‌اند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار