مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب تا پایان هفته در نوار شمالی و شهرهای شمال غرب کشور شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال می‌شود گفت: در برخی مناطق نوار شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال‌شرق، افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد:با تقویت جریانات شمالی در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران آغاز می‌شود که در مازندران و گیلان بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

ضیائیان  با  بیان اینکه روی ارتفاعات البرز غربی و استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی، بارش‌ها به شکل باران و برف است  گفت: بارش و رعدوبرق در نوار شمالی کشور فردا تشدید می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا سه شنبه در دامنه‌های البرز مرکزی، در غرب و جنوب‌غرب، افزایش ابر، باد شدید و رگبار و رعدوبرق رخ می دهد.

وی با بیان اینکه فردا افزایش باد در مرکز، شرق و شمال‌شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در غرب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران، دامنه‌های زاگرس در شمال استان‌های همدان و مرکزی، گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است گفت:در شمال‌غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش‌ها به شکل باران و برف است.

او تاکید کرد: در جنوب‌غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور، سامانه بارشی از روز چهارشنبه فعال است و سبب افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق به ویژه برای شمال استان‌های بوشهر، فارس و کرمان می‌شود.

وی  اظهار کرد: روز جمعه در شرق سواحل خزر و استان‌های واقع در شمال‌شرق، رگبار و برای جنوب غرب و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد. اوایل جمعه شب نیز این موج بارشی از شمال‌شرق خارج می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه نفوذ جریانات شمالی مجددا برای سواحل دریای خزر و اردبیل، گیلان و مازندران، سبب آغاز بارش‌ها می‌شود.

او اظهار کرد: از امشب تا چهارشنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد و بارش در نقاط سردسیر در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز به شکل برف پیش‌بینی شده است. 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار