روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندمکاران و تسویه تمام مطالبات تا پایان هفته جاری خبر داد.

در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندمکاران آغاز شده است و تا پایان هفته جاری تمام مطالبات گندمکاران تسویه خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم در سال جاری و مطالبه بازنشستگان کشوری مبنی بر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و صندوق فولاد، اجرای این قانون در سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان (موضوع بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور) در دستور کار دولت چهاردهم قرار گرفت و با تلاش و پیگیری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با وجود مشکلات متعدد در اجرایی کردن حکم قانونی یادشده به جهت تنوع بازنشستگان صندوق‌های فوق‌الذکر، جداول مربوط به متناسب‌سازی صندوق بازنشستگی کشوری، تدوین و حکم حقوقی بازنشستگان با لحاظ ۴۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق بازنشسته با شاغل مشابه، اصلاح شد. بر این اساس حقوق مهرماه بر اساس احکام جدید پرداخت می‌شود. ضمن اینکه معوقات شش‌ماهه ابتدایی سال جاری نیز به مرور زمان پرداخت خواهد شد.  

همچنین پرداخت حقوق بازنشستگان لشکری، فولاد و سایر صندوق‌ها نیز پس از صدور احکام، به موجب قانون اجرایی می‌شود.

پرداخت معوقات ۱۲۶ هزار بازنشسته فرهنگی مشمول رتبه‌بندی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان

در بخش دیگری از اطلاعیه مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح شده است: با توجه به اینکه احکام بازنشستگان فرهنگی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به تعداد ۱۲۶ هزار نفر به دلیل عدم پرداخت کسورات بازنشستگی شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بدون لحاظ رتبه‌بندی شش ماه مذکور صادر شده بود، اصلاح احکام این گروه از بازنشستگان از تاریخ بازنشستگی در دستور کار قرار گرفت و کل معوقات به مبلغ سه هزار میلیارد تومان در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب بازنشستگان فرهنگی واریز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار