رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی پیش‌بینی کرد که امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی در استان برداشت شده و روانه بازار مصرف شود‌.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش‌بینی برداشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی در استان گفت: حدود ۷۵۰ هزار تن از این محصول صادر و یا برای ذخیره‌سازی روانه سردخانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با تولید ۳۰ درصد سیب کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، افزود: بیشتر صادرات سیب استان به کشور‌های هند، پاکستان، روسیه و عراق انجام می‌شود.

شهبازی تصریح کرد: حدود ۱۵۰ هزار تن نیز به صورت تازه‌خوری داخلی مصرف و مابقی به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه می‌شود.

وی در ادامه گفت: از مجموع ۱۲۶ هزار هکتار از باغ‌های استان، حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات از باغ‌های استان تولید می‌شود.

شهبازی افزود: عمده ارقام تولیدی سیب در استان از نوع "رد" و "گلدن دلیشز" بوده، اما ارقام تابستانه و محلی و ارقام جدید شامل "رد چیف"، " گالا "، "فوجی روسا"، "سوپر استیمن"، "سامر فری"، " رم بیوتی"، "دلبار استیوال"، "گرانی اسمیت" و رقم "فوروم" هم در استان کاشت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تعداد ۶۵ هزار نفر بهره‌بردار به صورت مستقیم و ۱۳۰ هزار نیز به صورت غیرمستقیم در باغ‌های سیب استان مشغول به کار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.