رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۶۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که برای دومین سال متوالی شاهد برداشت قابل توجه زارعان و همچنین خرید قابل توجه در این خصوص بودیم.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال زراعی گذشته ۴۰۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول گندم رفته بود که حدود یک میلیون تُن گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی با تلاش‌های زارعان و کارشناسان بخش کشاورزی در این زمینه در رتبه هفتم کشوری در تولید گندم قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از مطالبات زارعان گندم کار پرداخت شده و بقیه نیز به زودی پرداخت می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: ارقام گندم کشت شده در گندم‌زار‌های آذربایجان‌غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

به گفته وی، مبارزه با علف‌های هرز، طرح جهش تولید در گندم زار‌ها و مبارزه با آفات و امراض از جمله اقداماتی است که در مسیر دستیابی به افزایش تولید و در ادامه آن امنیت غذایی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.