مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از آماده‌سازی ۶۴۵ هکتاری شهرک شهید سلیمانی اردبیل خبر داد.

محبوب حیدری گفت: هدف اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن این است که علاوه بر ساخت واحد‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای زندگی در مناطق هدف این طرح از جمله حمل و نقل، امکانات رفاهی، خدماتی، درمانی، آموزشی، ورزشی و طرح‌های دیگر را محقق کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در این راستا طرح آماده‌سازی خیابان‌های اصلی و معابر شهرک ۶۴۵ هکتاری شهید سلیمانی اردبیل طی مصوبه شورای مسکن به شرکت خاتم نگین سبلان به‌عنوان کارگزار، شرکت مهندسین مشاور نقش محیط به‌عنوان مشاور طراح و شرکت مهندسان مشاور راه گستراندیشان به‌عنوان دستگاه نظارت از سوی اداره کل واگذار شد.
به گفته او، طرح آماده‌سازی شهرک ۶۴۵ هکتاری سردار شهید سلیمانی اردبیل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های نهضت ملی مسکن در کشور در جنوب شهر اردبیل و در ضلع شرقی شهرک دادگستری واقع در اراضی زمین‌های پیله‌سحران، بنفشه‌درق و حمیدآباد قرار گرفته است.
حیدری افزود: طبق قرارداد خاک‌برداری، خاکریزی و همچنین آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی همراه با اجرای پیاده‌رو‌ها با مشخصات فنی بر عهده کارگزار است.
او گفت: در این طرح حجم عملیات خاکبرداری بیش از یک و نیم میلیون مترمکعب، حجم عملیات خاکریزی بیش از یک میلیون مترمکعب، حجم روسازی شامل (اساس و زیر اساس) بیش از ۳۳۰ هزار مترمکعب، سطح خیابان‌ها و معابر آسفالت شده به میزان یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۰۸ مترمربع و حجم آسفالت‌ریزی شده به میزان ۲۷۶ هزار و ۱۹۴ تن برآورد شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به کار‌های انجام شده در این طرح اشاره کرد و اظهار کرد: از زمان شروع این طرح حجم عملیات خاک‌برداری بیش از ۷۰۰ هزار مترمکعب و حجم عملیات خاکریزی بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب و حجم بتن‌ریزی پل‌ها بیش از سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب اجرا شده است.
حیدری گفت: در همین راستا تعداد ۶ دهنه پل طاقی بتنی با طول‌های متغیر ۳۰ تا ۱۰۰ متری در این طرح پیش‌بینی‌شده است که سه دهنه آن به طور کامل تکمیل شده و مابقی آن در دست اقدام است.
او افزود: در حال حاضر عملیات خاکبرداری تمام خیابان‌های منتهی به سایت‌های مسکن ملی انجام و بازگشایی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: به جهت در دست اقدام بودن افتتاح بخشی از واحد‌های مسکن ملی، اولویت عملیات خاکریزی خیابان‌های منتهی به مسکن ملی در دستور کار قرار گرفته است.
حیدری گفت: همزمان با آماده‌سازی معابر، شرکت آب و فاضلاب اقدام به لوله‌گذاری آب و فاضلاب از طریق پیمانکار کرده و سایر ادارات و شرکت‌های خدمات‌رسان نظیر شرکت توزیع برق و شرکت گاز نیز نسبت به اجرای خدمات زیربنایی برق و گاز اقدام کرده‌اند.
او افزود: در حال حاضر خیابان‌های منتهی به سایت مسکن ملی تا مرحله روسازی بیش از پنج کیلومتر به اتمام رسیده و آماده اجرای تاسیسات شهری است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به چالش‌های طرح آماده‌سازی ۶۴۵ هکتاری شهرک شهید سلیمانی اردبیل اشاره کرد و گفت: همزمانی ساخت ساختمان‌های مسکن ملی با طرح آماده‌سازی معابر به دلیل تردد وسایط نقلیه، عملیات راه‌سازی را با مشکل مواجه کرده و با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های اجرایی کارگزار این طرح جهت دسترسی راه‌های منتهی به سایت‌های مسکن ملی برای پیمانکاران و عموم مردم در کمترین زمان ممکن شن‌ریزی میسر فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.