مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: اکنون ۵ دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در مراسم روز ملی بیمه سلامت گفت: در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور یعنی ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. 

وی بیان کرد: اکنون ۲۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه هستند.

ناصحی با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، ادامه داد: الان ۵ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته اند که در این طرح، ۱۲ میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

وی اضافه کرد: برای محافظت از جیب مردم صندوق بیماران صعب العلاج در بیمه سلامت راه اندازی شده‌ است. سازمان بیمه سلامت با هدف تجمیع مالی و محافظت مالی از مردم تشکیل شده است. 

ناصحی ادامه داد: خدمات بیمه‌ای در رشته‌های مختلف انجام شده است. نسخه الکترونیکی با همکاری با سازمان تامین اجتماعی به این مرحله رسیده است که ۹۸ درصد از نسخه‌ها به صورت الکترونیکی شده است.

وی با اشاره به اینکه درمان ناباروری تا ۹۰ درصد در بخش دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است، تصریح کرد: اکنون ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بیمار در سامانه نشان دار شده است و امیدواریم نظام ارجاع سریع‌تر اجرایی شود. 

وی ادامه داد: بیمه سلامت برنامه ریزی کرده تا پرداختی از جیب افراد سالمند در مراکز دانشگاهی به صفر برسد. خدمات در منزل برای سالمندان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهد گرفت. 

ناصحی گفت: میانگین تجویز دارو در هر نسخه ۴/۲  قلم است که در دنیا حدود ۲ است. میانگین میزان آزمایش در هر نسخه در تهران ۱۵ و در کشور ۱۰ است.

در ادامه مراسم، علی جعفریان جانشین وزیر بهداشت گفت: ما موظف بوده ایم دسترسی خدمات را برای مردم افزایش داده و عدالت را برای مردم ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: ما سعی کرده ایم منابع با سرعت به دست ارائه دهنده خدمات مختلف برسد. با افزایش عمر بیماری‌های مختلف در بین افراد سالمندان افزایش پیدا می‌کند.

جعفریان افزود: سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی ۴ درصد است و باید به ۷ درصد افزایش پیدا کند و پیشگیری موضوع مهمی است. هزینه پیوند کبد در ایران رایگان است، اما در آمریکا هزینه‌های زیادی در بر دارد.

وی گفت: اکنون ۱۸۴۰ پیوند در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام شده است.

در ادامه مراسم، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: بر اساس قانون بالادستی پرداختی از جیب مردم حدود ۳۰ درصد تعیین شده است که بر اساس آمار فقط دو سال این قانون انجام شده است. معتقدم که پرداختی از جیب مردم بیش از ۵۰ درصد است.

وی بیان کرد: برخی مواقع منابع مالی اختصاص پیدا نخواهد شد. مشکلات مردم به دلیل کمبود منابع مالی است.در دولت جدید شرایط بهتر شده است و رئیس جمهور در زمانی پبگیر اجرای قانون در مجلس بود حالا سکاندار دولت شده است.

شهریاری افزود: رفع نگرانی بیماران دغدغه مسئولان ذیربط است. جمهوری اسلامی به قدرت نظامی و حوزه سلامت در دنیا افتخار می کند. بیماران بین المللی از جمله از کشورهای امریکا و کانادا برای برای درمان تخصصی به ایران سفر می کنند. 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: اکنون حدود ۲۰۰۰ سمن و تشکل خیریه در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در این ۲۱ سال فردی به نماینده ها برای شکایت از بیمه سلامت مراجعه نکرده است.مسائل و مشکلات در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار