رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم تروریستی اسرائیل تائید کرد که جنگ به جامعه و سربازان آسیب وارد کرده است و ادامه آن فایده‌ای ندارد.

گیورا ایلند، رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم تروریستی اسرائیل، تاکید کرد که  جنگ به جامعه و سربازان این رژیم آسیب وارد کرده است.

براساس گزارش النشره، او تاکید کرد که ادامه جنگ در این شرایط سخت اقتصادی فایده‌ای ندارد و با توجه به آسیب‌ها باید توافقی حاصل شود که شامل بازگشت همه اسرا از غزه در اسرع وقت باشد.  

در همین راستا دن بن دیوید، رئیس مؤسسه تحقیقات اجتماعی و اقتصادی شورش، که بر چالش‌های اقتصادی-اجتماعی اسرائیل تمرکز دارد، در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست گفته است: اقتصاد اسرائیل با خطر جدی مواجه است مگر اینکه کابینه بیدار شود.

به اعتقاد او اما آنها کاملاً از هر چیزی که جنگ نباشد جدا شده‌اند و هیچ چشم‌اندازی برای پایان این وضعیت دیده نمی‌شود. آسیب به اقتصاد رژیم صهیونیستی پیش از جنگ شروع شده بود. سپتامبر سال گذشته بلومبرگ نوشت که میزان سرمایه‌گذاری خارجی در اسرائیل تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

 بر اساس گزارش وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در رژیم اسرائیل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به میانگین سه‌ماهه سال‌های اخیر ۶۰ درصد و تعداد معاملات و سرمایه‌گذاران یک‌سوم کاهش یافته بود.

اکونومیست هم معتقد است که فرار پول از اسرائیل شروع شده است. بین ماه‌های مه و ژوئیه، جریان خروج پول از بانک‌ها به سمت مؤسسات خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده و به ۲ میلیارد دلار رسیده است. حالا نگرانی سیاست‌گذاران اقتصادی اسرائیل از زمان آغاز درگیری بیشتر شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار