یک فوق تخصص سکته مغزی گفت: تشخیص و دانستن علائم سکته مغزی برای همه افراد، اهمیت بالایی دارد.

پوریا مشیدی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی ایران با اشاره به برگزاری این رویداد در روز‌های ۹ تا ۱۱ آبان در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران، اظهار کرد: اهمیت کنگره سکته مغزی از اهمیت خود سکته مغزی بیرون می‌آید؛ این بیماری بسیار شایع است و تا ۱۰ درصد افراد مسن را مبتلا می‌کند.

وی افزود: به دلیل افزایش سن و رعایت نکردن اصول اولیه و پیشگیری، شیوع این بیماری در کشور در حال افزایش است.

این فوق تخصص سکته مغزی اضافه کرد: سکته مغزی بسیار ناتوان کننده است؛ یعنی جزء دو علت اولیه ناتوانی بیماران محسوب می‌شود. این بیماری هم بسیار قابل پیشگیری است و هم زمان‌های خوبی برای درمان حاد و بازگرداندن علائم ناتوانی در ساعات اولیه وجود دارد.

مشیدی با اشاره به اهمیت سکته مغزی تصریح کرد: هر ۵ الی ۱۰ سال تصورات بنیادین ما درباره سکته مغزی تغییر می‌کنند و شیوع آن با سرعت بالایی روبه جلو است.

این فوق تخصص جراحی‌های درون‌عروقی مغزی ادامه داد: جمع شدن متخصصین و علاقه‌مندان به این رشته در کنگره‌های سالانه، شاید قوی‌ترین ابزار برای پخش کردن و تبادل دانش باشد.

وی در ادامه گفت: درمان و توجه به سکته مغزی رده‌های مختلفی از سیستم بهداشتی را درگیر می‌کند. در این صورت علائم سکته مغزی برای همراهان بیمار و بیمار و حتی پرستار، همکاران نورولوژیست و طب اورژانس همچنین همکاران بیهوشی مشخص می‌شود تا درمان نیز آغاز شود.

مشیدی همچنین افزود: با توجه به این که افراد متفاوتی درگیر سکته مغزی می‌شوند، یک فضایی لازم است که همکاران درباره این بیماری با یکدیگر گفت و گو کنند و اطلاعات تبادل شود.

وی عنوان کرد: در سکته مغزی همکاران و متخصصین متنوعی در مراقبت از بیمار درگیر می‌شوند؛ بنابراین کنگره سکته مغزی هر ساله در ایران اصلی‌ترین مکان تجمع همکاران مغز و اعصاب، طب اورژانس، متخصصان توان‌بخشی، پزشکان عمومی و ... است تا افراد متخصص این موضوع، درباره این مسائل با یکدیگر گفت و گو کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی ایران با اشاره به اهمیت دیگر این کنگره اظهار کرد: سکته مغزی سطح بالایی از مراقبت حاد را لازم دارد و مراقبت قابل قبول سکته مغزی نیاز دارد تمام امکانات یک سیستم درمانی در بالاترین کیفیت بسیج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار