رئیس انجمن متخصصان بیهوشی کشور از عدم دسترسی ایران به دارو‌های جدید بیهوشی خبر داد و گفت: اکنون به دارو‌های جدید و تجهیزات مدرن بیهوشی نیاز داریم.

علیرضا سلیمی، رئیس انجمن متخصصان بیهوشی کشور عصر دوشنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط تحریم، درخواست می‌کنیم دسترسی ما به دارو‌های جدید و تجهیزات مدرن هر چه سریعتر از سوی وزارت بهداشت فراهم شود. البته اکنون دارو‌های بیهوشی دارای استاندارد‌های جهانی در کشور موجود است ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه تخصص بیهوشی در دنیا پردرآمد و مورد علاقه پزشکان عمومی است، درآمد معیشتی این پزشکان در کشور مناسب نیست و صندلی‌های این رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵۰ درصد خالی است.

وی تاکید کرد: یکی از آفت‌های حوزه سلامت، بحث اعمال زیبایی است که به علت عدم نظارت درست و درآمد‌های بسیار بالا باعث شده جوانان در انتخاب شغل‌شان دچار تردید شده و از تخصص‌های مهم از جمله بیهوشی و اطفال و ... به سمت زیبایی سوق داده شوند.

به گفته سلیمی، در کشور از سوی دولت‌ها از رشته بیهوشی با توجه به اینکه از لحاظ علمی پیشتاز هستیم، حمایت نشده است.

هیچ بیماری به دلیل کمبود تجهیزات و داروی بیهوشی ناشی از تحریم از انجام عمل جراحی بازنمانده است

سید سجاد رضوی، رئیس سیاست گذاری شانزدهمین همایش بین‌المللی آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه نیز در ادامه نشست گفت: هیچ بیماری به دلیل کمبود تجهیزات و داروی بیهوشی ناشی از تحریم از انجام عمل جراحی بازنمانده و تمام دارو‌های مصرفی دارای استاندارد بوده و از سوی سازمان غذا و دارو تحت نظارت هستند.

وی به مردم اطمینان داد: کیفیت دارو‌های بیهوشی تولید داخل مطلوب بوده ولی همچنان ما نیاز به دارو‌های جدید و تجهیزات مدرن در این تخصص داریم.

شهرام صمدی، دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد با اشاره به برگزاری این کنگره از ۱۶ تا ۱۸ آبان امسال، گفت: این کنگره با حضور جمعی از متخصصان بیهوشی برگزار می‌شود، تاریخچه و آینده رشته بیهوشی، تاثیرات هوش مصنوعی، جراحی‌های مغز و اعصاب، پیوند اعضا، بیماران ترومایی، مادران باردار، نوزادان، پزشکی خواب، طب تسکینی و ... از موضوعات مورد بحث در کنگره است.

وی ادامه داد: ساخت موسیقی با بهره‌گیری از صدا‌های ضربان قلب و دستگاه‌های اتاق عمل و برپایی جشنواره عکاسی با سوژه ثبت لحظات در اتاق عمل و با هدف معرفی دشواری‌های رشته بیهوشی از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در این کنگره ارائه شود.

وی تصریح کرد: همزمان با برپایی "شانزدهین کنگره بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد" نمایشگاه تجهیزات جانبی، جدیدترین دستگاه‌ها و تجهیزات اتاق عمل و بخش‌های مراقبت‌های ویژه را به متخصصان این رشته معرفی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار