جانشین فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف بیش از ۴ هزار و ۱۶۴ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان رودبار خبر داد.

سردار "حسین حسن پور" با بیان اینکه زمین‌خواری تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و جرم محسوب می‌شود اظهار داشت: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال بسیار مؤثر است.
وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در بخش خورگام، روستای گرزندچاک شهرستان رودبار اشاره کرد و افزود: رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اعلام اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی برای اطمینان از صحت موضوع ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند تصریح کرد: در بازدید از محل مشخص شد، فردی ۴ هزار و ۱۶۴ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است.
این مقام انتظامی از معرفی متهم ۴۰ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۶۵ میلیارد ریال برآورد کردند.
سردار حسن پور اظهار داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.
وی در پایان با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با زمین‌خواران و افراد سودجو که اقدام به و تصرف اراضی ملی و طبیعی می‌کنند، از مردم خواست برای مقابله با این افراد در صورت مشاهده یا اطلاع از موارد مشابه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برچسب ها: تصرف ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.