رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۶۰۰ هزار تن چغندر قند از کشاورزان استان خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه که برداشت چغندر قند از مزارع استان آغاز شده است تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول از مزارع زیر کشت این محصول برداشت و تحویل ۶ کارخانه قند فعال در این زمینه شده است.

خسرو شهبازی پیش بینی کرد: انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت، این میزان تولید به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن برسد.

وی خاطر نشان کرد: از نظر تولید جغندر قند استان آذربایجان غربی با تولید ۱.۷ تا ۱.۸ میلیون تن رتبه اول را در کشور داراست و برنامه ابلاغی کشت چغندر قند در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی در سال جاری به ازای هر کیلوگرم چغندر قند با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال است افزود: با افزایش عیار قیمت نیز افزایش می‌یابد و در قبال تحویل هر تن چغندر قند ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک به نرخ ۱۲ هزار ریال و ۲ کیلوگرم قند یا شکر به نرخ ۳۰ هزار ریال به عنوان جایزه به کشاورزان پرداخت می‌شود.

شهبازی می گوید: سطح زیر کشت چغندر قند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت قرار دادی است و ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار نیز در خارج از حوزه کشت شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مجموع ارزش چغندرقند‌های خریداری شده بیش از یک هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۷۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

توسط عملکرد در هکتار کشور ۵۵.۵ تن بوده و عملکرد استان ۶۰ تن در هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.