مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با سال قبل مشترکین خانگی در خراسان رضوی ۲ میلیون مترمکعب آب کمتر مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مشترکین خانگی در خراسان رضوی ۲ میلیون مترمکعب آب کمتر از سال قبل مصرف کردند.

حسین امامی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر در هفت شهر و سه روستای استان هم از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند هستند، گفت: ۱۰۸ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۹۹۱ مترمکعب آب شرب در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ در این استان مصرف شده است.

وی اظهار کرد: این میزان آب از هزار و ۴۰۵ چاه در مدار، ۲۵۹ قنات و چشمه و سد تبارک در قوچان برداشت و از طریق ۳۰ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ۸۸۵ هزار مترمکعب مخزن ذخیره، در اختیار سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در ۹۸ شهر و ۲۹۰۰ روستا قرار گرفته است.

امامی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و ۸۱ هزار و ۷۸۰ مترمکعب آب شرب توسط مشترکین در خراسان رضوی مصرف شده که شاهد کاهش مصرف مشترکین این امور هستیم.

وی اظهار کرد: سهم مشترکین خانگی از آب مصرف شده در مدت یاد شده ۸۸ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با نیمه اول سال قبل دو میلیون متر مکعب کمتر است.

امامی با اشاره به موضوع هدر رفت آب در پی فرسودگی شبکه‌ها گفت: ۳۴۵ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال در سال گذشته برای جلوگیری از هدر رفت آب اصلاح و نوسازی شد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار