رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: داده‌ها و آمارها پایه و اساس برنامه‌ریزی در کشور هستند، بنابراین برای برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب باید دقت نظر بسیار ویژه‌ای در جمع آوری داده‌ها در جهت برنامه‌ریزی توسعه‌ای مناسب در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

مهرداد عرب اول در حاشیه آیین گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی ، با بیان اینکه برنامه‌ریزی و بودجه اولویت سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: برای توسعه استان باید خودمان را مطابق با برنامه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف تنظیم کنیم.

وی بیان کرد: کارهای بزرگ و ماندگاری در حوزه تنظیم اسناد توسعه، آمایش، تنظیم سند توسعه سواحل مَکُران و محور شرق توسط سازمان برنامه و بودجه و مجموعه استانداری سیستان و بلوچستان انجام شده که امیدواریم تداوم پیدا کند تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان باشیم.

حوزه برنامه‌ریزی موجب جلوگیری و پیشگیری اشتباهات دستگاه اجرایی می‌شودرئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود خلا در حوزه برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: برنامه‌ریزی و بودجه با توجه به ظرفیت‌های پایینی که در حوزه نیروی انسانی استان‌ها وجود دارد با هم تطبیق ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه برنامه‌ریزی موجب جلوگیری و پیشگیری اشتباهات دستگاه اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با توجه به نقد مسوولان معاونت برنامه را در سیستان و بلوچستان از بودجه جدا کردیم که اتفاقات خوبی در حوزه برنامه‌ریزی و کاهش مشکلات رخ داد.

عرب تصریح کرد: با توجه گزارشات متعدد شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی در برنامه هفتم تهیه برش استانی و دستگاهی کار بسیار مهمی است چرا که هدف‌گذاری برای پنج سال در سطح کلان کشور و استان‌ها ‌انجام می‌شود.

حوزه برنامه‌ریزی راهبر دستگاه‌های اجرایی کشور در برنامه هفتم

وی ادامه داد: حوزه برنامه‌ریزی به عنوان راهبر و هماهنگ کننده بین همه حوزه‌ها و دستگاه‌های استان‌ها با شروع برنامه هفتم در سالجاری شکل گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در جهت کم کردن خلاء بانکی و اطلاعاتی بین دستگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه استان، دستگاه‌ها اجرایی را مکلف کرده‌ایم که پیشینه و ماخذ تایید آمار را ارائه دهند.

به گفته وی مرکز آمار ایران در سطح کشور تنها مرجع رسمی ارائه کننده آمار و شاخص‌هاست که به آن استناد می‌شود و در سیستان و بلوچستان هم سعی کردیم با این روش پیش برویم و کار را انجام دهیم.

عرب اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان براساس آمارها و شاخص‌های مرکز آمار ایران، داده‌ها را در جهت برنامه‌ریزی صحیح توزیع بودجه، تجزیه و تحلیل می‌کند که با توجه به این داده‌ها و آمارها در تولید ناخالص داخلی اطلاعات خوبی را کسب کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار