رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: با ۸۰۰ نفر نیروی ستادی و اجرایی عملیات میدانی سرشماری عمومی کشاورزی در این استان برگزار می‌شود.

مهرداد عرب اول در جمع فرمانداران سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده اقتصادی، بیان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه در برنامه ریزی کشور داشته و اطلاعات این سرشماری منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و به منظور کسب اطلاعات درست و جامع از بخش کشاورزی استان، همه مجموعه اداری شهرستان‌ها برای انجام دقیق سرشماری عمومی کشاورزی نهایت همکاری را داشته‌باشند.

جمع آوری آمار‌های دقیق و باکیفیت، زیربنای توسعه پایدار بخش کشاورزی را فراهم می‌کندرئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در عملیات میدانی ششمین سرشماری عمومی کشاورزی که از ۱۲ آبانماه سالجاری به مدت ۴۵ روز در سطح استان اجرایی می‌شود ۸۰۰ نفر در بخش‌های ستادی و اجرایی همکاری می‌کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون برای آموزش کارشناسان، ناظران و سایر مسوولان اجرایی ۲ دوره آموزشی در تهران و مرکز استان اجرا و مرحله سوم آموزش که ویژه آمارگیران است در ۱۰ شهرستان از روز پنج آبانماه به مدت ۶ روز برگزار می‌شود.

عرب اول گفت: امید که بتوانیم با جمع آوری آمار‌های دقیق و باکیفیت، زیربنای توسعه پایدار بخش کشاورزی و سیستان وبلوچستان را فراهم و تامین کننده استمرار امنیت غذایی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار