وزیر ورزش و جوانان در تبریز گفت: تبریز به تنهایی می‌تواند موتور محرکه ورزش کشور باشد.

دنیامالی عصر امروز در نشست مشترک رؤسای هیأت‌های ورزشی و جمعی از دبیران سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان شرقی با اشاره به افتخارات تاریخی تبریز و ظرفیت‌های این شهر در عرصه ورزشی تصریح کرد: تبریز ظرفیت‌های خالی بسیار زیادی در حوزه ورزش دارد که باید جدی گرفته شود.

وی گفت: از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی تبریز می‌توان برای هوش مصنوعی و کار‌های فناورانه در ورزش استفاده کرد.

وی همچنین ریشه عقب ماندگی در ورزش بانون را نظام آموزش و پرورش کشور دانست و افزود: متأسفانه این وزارتخانه توجه کافی به ورزش دانش‌آموزی و استعدادیابی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه استعدادیابی یک علم است در حالیکه ما به این موضوع نگاه فله‌ای داریم خاطرنشان کرد: مسیر کشف، جذب و مدیریت استعداد در جامعه ما به درستی طی نمی‌شود.
سرمست با اشاره به غفلت وزارت ورزش و جوانان از مقوله جوانان گفت: به منظور مشورت، تجربه اندوزی و فعالیت‌های اجتماعی جوانان، فرمانداران با همکاری ادارات ورزش و جوانان مکلف به ایجاد خانه جوان در همه شهرستان‌های استان هستند.

 نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان هم نبود حامی مالی و جداشدن صنعت از ورزش را مهمترین مشکل ورزش استان عنوان کرد.

ستوده گفت:تدوین آمایش سرزمینی ورزش، برگزاری اردو‌های مشترک با کشور‌های همجوار، ایجاد هتل ورزش در استان، توجه به ورزش بانوان استان، برگزاری المپیاد‌های ورزشی با محوریت آموزش و پرورش، توجه به اشتغال و مشکن قهرمانان ورزشی، تأمین تجهیزات مورد نیاز هیت‌های ورزشی و غنی‌سازی فضا‌های ورزشی از مهمترین درخواست‌های رؤسای هیأت‌های ورزشی از وزیر ورزش در این نشست بود.

وی افزود:۵۲ هیأت ورزشی و ۳۳۰ سازمان مردم نهاد در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.

برچسب ها: ورزش ، سلامت جسمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار