مدیر کل آموزش و پرورش همدان از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان خبرداد.

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان درهمدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  محمد پور داود، مدیر کل آموزش و پرورش همدان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و روانی تحصیلی نوآموزان بد ورود به دبستان همزمان با سراسر کشور در استان همدان آغاز شد.

وی افزود: در این طرح امسال به مدت دو ماه ۳۰ هزار دانش آموز اول ابتدایی در ۲۱ پایگاه ثابت و سیار از نظر سلامت جسمانی و روانی معاینه‌ می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: در این طرح دانش آموزان بعد ازنام نویسی در مدارس به پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان معرفی و این کودکان ازنظر بینایی و شنوایی و آمادگی تحصیلی معاینه و ارزیابی می‌شوند.

پور داود افزود:با معاینه دانش آموزان در صورت وجود مشکل این افراد برای معاینه دقیق‌تر و دریافت خدمات لازم به پایگاه‌های تخصصی این طرح معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت طرح سنجش نوآموزان و ضرورت معاینه همه نوآموزان بدو ورود به دبستان در این طرح افزود:اگر نوآموزی در این طرح شرکت نکند نمی‌تواند گواهی سنجش سلامت در یافت کند ونام نویسی در مدارس نهایی نخواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان اظهار داشت: طرح سنجش نوآموزان بد ورود به دبستان در سال ۱۳۷۳ در دستور کار قرار گرفت ودر اجرای این طرح ۲ وزارت خانه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش مجری این طرح هستند.

انتهای پیام/ب

طرح سنجش سلامت نوآموزان درهمدان آغاز شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.