معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه راه اندازی هیات صلح در مساجد، کار ارزشمندی است، گفت: طرح هر مسجد یک هیات صلح، بر محور صلح مهدوی شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی درآیین طرح هر مسجد یک هیات صلح در مسجد امام حسین (ع) کرمان گفت: محور کار هیات‌های صلح این است که در مسجد و در محله اجازه ندهند اختلافات گسترش پیدا کنند و با بروز کوچکترین اختلافی در راستای ایجاد صلح و سازش اقدام کنند و نتیجه این شود که آن محله کمترین دعوا، کشمکش و پرونده قضایی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه محبت باید از خدا تا همه مومنین تسری پیدا کند، اظهارداشت: تشکیل هیات صلح در مساجد به معنای آن است که این افراد تلاش می‌کنند محبتی که اساس ایمان است را در بین مومنین زیاد کنند.

معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور گفت: صلح یار، امام جماعت، ریش سفید، کاسب و هر فردی که در قالب هیات صلح خدمت می‌کند باید بداند که یکی از بزرگترین خدمات را به تقویت ایمان خود و تقویت ایمان همنوعان خود کرده است که موجب رضایت و خشنودی اهل بیت (ع) نیز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ضمن اشاره به این مطلب که راه اندازی هیات صلح در مساجد، کار ارزشمندی است و همه باید کمک کنند تا این طرح توسعه یابد، عنوان کرد: همه باید اراده کنند تا بخاطر خدا و رضایت اهل بیت (ع) صلح یار باشند و با مشاهده هرگونه اختلاف، برای رفع اختلافات اقدام کنند.

وی عنوان کرد: هیات‌های صلح در مساجد باید به پایگاه رسیدگی اجتماعی و حل مشکلات مردم تبدیل شود و همیاری اجتماعی در راستای اجرای این طرح توسعه یابد و همچنین به کمک جنگ زدگان و اهالی جبهه مقاومت نیز بشتابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار