مقام ارشد لبنانی از نیازمندی بیروت برای تامین بودجه لازم به منظور سازماندهی حجم گسترده آوارگان خبر داد.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی لبنان از اواخر ماه سپتامبر تشدید شده است. همین موضوع سیل آوارگان در این کشور را به دنبال داشته است به طوری که اکنون برآورد‌ها حاکی از آن است که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در این کشور آواره شده‌اند.  

به گزارش الجزیره، ناصر یاسین، وزیر محیط زیست و مقام مسئول در موضوع آوارگان لبنان اعلام کرد: بیروت برای سازماندهی و تامین نیاز‌های بیش از یک میلیون آواره اکنون نیازمند ماهانه ۲۵۰ میلیون دلار است.  

وی پیش از برگزاری کنفرانس لبنان در پاریس که قرار است در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شود، گفت: اکنون دولت لبنان با حمایت مردم محلی و جذب کمک‌های بین المللی تنها موفق به پوشش ۲۰ درصد از نیاز‌های یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره ناشی از تجاوز اسرائیل شده است.  

یاسین افزود: بسیاری از این آوارگان اکنون در خیابان‌ها و یا در خانه‌های خویشاوندان‌شان اسکان داده شده‌اند. هزینه‌ها در حال افزایش است، زیرا اسرائیل به طور روزانه اقدام به بمباران مناطق مسکونی بیشتری می‌کند.  

لازم به ذکر است؛ طی روز‌های اخیر مدارس، کشتارگاه‌ها، بازار‌های روزانه و مجموعه‌های ورزشی و غیرورزشی خالی شده و همگی اکنون به پناهگاه‌های جمعی تبدیل شده‌اند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار