مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول گفت: هیچگونه آلودگی در آب شرب شهرستان مشاهده نشده است.

غلامرضا زادمهر سه‌شنبه شب به رسانه‌ها اعلام کرد: کیفیت و سلامت آب شرب تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان دزفول به صورت مستمر و روزانه توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان مراکز بهداشت کلرسنجی و بررسی می‌شود.

وی افزود: طی یکسال اخیر همچون سال‌های گذشته از آب شرب کل شهرستان در مقاطع مختلف نمونه‌های میکروبی اخذ و در آزمایشگاه آب‌شناسی ستاد مرکز بهداشت دزفول آنالیز شده‌ که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر آلودگی آن مشاهده نشده است.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول با تاکید بر اینکه آب شرب شهرستان، سالم، بهداشتی و با کیفیت است ادامه داد: علاوه بر پایش‌های کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان، بازدیدهای مشترکی همراه با بازرسان آبفای دزفول انجام می‌شود که همه این بازدیدها صحت سالم بودن آب شرب شهرستان را تایید می‌کنند.

مسئول کنترل کیفی شرکت آبفا منطقه دزفول نیز در این خصوص گفت: بر اساس اعلام مرکز بهداشت، آب شرب همه نقاط شهرستان دزفول از نظر پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبی بهداشتی و سالم بوده و منطبق بر استاندارد است.

علی احسان افزود: واحد کنترل کیفی آبفا به منظور برخورداری از آب شرب بهداشتی و سالم، به صورت مستمر با کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان در تعامل است و اگر آب شرب هر نقطه ای از شهرستان از نظر کیفیت، سلامت، کاهش و یا افزایش کلر با مشکل مواجه شود در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به انجام گشت‌های مشترک و مستمر آبفا و مرکز بهداشت افزود: در این گشت‌ها از شبکه آب شرب مکان‌های عمومی از قبیل رستوران‌ها، نانوایی‌ها و سایر اماکن به صورت تصادفی نمونه‌برداری و کیفیت آن بررسی و در صورت بروز مشکل در کمترین زمان نسبت به رفع مشکل اقدام می‌شود.

احسان خاطرنشان کرد: بر اساس آزمایش‌های انجام شده توسط کارشناسان مرکز بهداشت، خوشبختانه هیچگونه آلودگی میکروبی در آب شرب شهرستان دزفول وجود ندارد.

  اخیرا شایعاتی مبنی بر آلودگی آب شرب در بین اهالی برخی مناطق دزفول منتشر شده است که مسئولان مربوطه هرگونه آلودگی آب را رد کردند.ش

شهرستان دزفول ۱۶۳ هزار و ۳۳۳ اشتراک آب و ۴۸ هزار و ۸۵۱ اشتراک فاضلاب دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار