فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم ایران موفق به کسب نشان طلای مسابقات قهرمانی امیدهای جهان شد.

مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان سه‌شنبه شب در شهر تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار شد. بر این اساس، محمد ناقوسی با برتری ۴ بر سه برابر نماینده آمریکا به نشان طلای وزن ۸۲ کیلوگرم رسید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمد ناقوسی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر اوانگلوس بوکیس از یونان را شکست داد. در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مارک وربا از جمهوری چک پیروز شد و به مرحله یک‌چهارمی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر، عماد محمد از مصر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. او در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک، از سد دنی ناکایف از آلمان گذشت و فینالیست شد.

ناقوسی در فینال با نتیجه چهار بر سه از سد بکا ملیلاشویلی از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

پیش از این، دانیال سهرابی به نشان برنز وزن ۷۲ کیلوگرم رسیده بود.

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم شایان حبیب زارع پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، زارع به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۳ بر ۳ لاشا تویلدیانی از گرجستان را مغلوب کرد. زارع در مبارزه بعدی با نتیجه ۸ بر صفر آلگات کالمان از سوئد را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۵ از سد ریچارد کارلسون از استونی گذشت و صاحب مدال برنز شد.

امیدهای کشتی فرنگی ایران در پنج وزن نخست این پیکارها موفق به کسب یک مدال طلا و ۲ برنز شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار