تیم‌های رئال مادرید و آرسنال حریفان خود را شکست دادند، اما یوونتوس در خانه مغلوب حریف آلمانی شد.

در ادامه هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا، هفت دیدار برگزار شد. رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو میزبان دورتموند بود که با نتیجه ۵-۲ به پیروزی رسید.

 این دیدار که یادآور فینال لیگ قهرمانان سال گذشته بود، با برتری دورتموند آغاز شد و زردپوشان برای انتقام شکست فینال سال گذشته با توپ پر به میدان آمدند و در نیمه نخست دو گل زدند. مالن و گیتنز در ۴ دقیقه کهکشانی‌ها را غافلگیر کردند و در دقایق ۳۰ و ۳۴ دو گل مقابل رئال به ثمر رساندند تا شاگردان نوری شاهین با برد به رختکن بروند.

علی رغم شکست دو گله در نیمه اول، اما شاگردان کارلو آنچلوتی در موقعیت‌های بسیار خوبی را در چهل و پنج دقیقه نخست از دست دادند و دورتموندی‌ها خوش شانس بودند که توانستند با کلین‌شیت به رختکن بروند.

بهترین موقعیت رئال در این بازی در دقیقه ۳۷ بازی اتفاق افتاد. جایی که ارسال عالی رودریگو، جود بلینگام در محوطه جریمه دورتموند صاحب توپ شد و بعد از یک کنترل عالی، ضربه پای چپش را به سمت دروازه حریف زد، اما توپش بعد از برخورد تیرک افقی دروازه به زمین برگشت و مقابل وینیسیوس جونیور در شش قدم افتاد، اما مهاجم برزیلی رئال به شکل عجیب این توپ را باز هم به تیرک دروازه دورتموند کوبید.

در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم هم دورتموند خط حمله رئال مادرید را مهار کرد، اما در سه دقیقه همه چیز تغییر پیدا کرد. ابتدا آنتونیو رودیگر بود که مقابل تیمی از کشورش، استارت کامبک را زد. او در دقیقه ۶۰ روی سانتر زیبای کیلیان امباپه با ضربه سر دروازه گرگور کوبل را باز کرد.

پس از این گل رئال فشار حملات را حفظ کرد و سه دقیقه بعد به گل مساوی رسید. این بار وینیسیوس جونیور و باز هم روی تأثیرگذاری امباپه. جایی که مودریچ پس از حرکتی عالی توپ را به امباپه در محوطه جریمه رساند، اما تکل مدافع دورتموند باعث شد توپ در مرکز محوطه به وینیسیوس جونیور برسد تا این وینگر برزیلی به راحتی گل دوم را بزند. داور ابتدا آفساید امباپه را گرفت و این گل را رد کرد، اما پس از بررسی دقیق‌تر با وی‌ای‌آر، گل تایید شد.

نکته جالب این است که فاصله بین گل‌های دورتموند چهار دقیقه بود و رئال دو گلش را در سه دقیقه به ثمر رساند تا به زردپوشان پاسخ محکمی بدهد.

رئالی ها، اما به مساوی در خانه راضی نبودند و فشار حملات را بیشتر کردند و در دقیقه ۸۳ لوکاس وازکز با یک شوت محکم زاویه بسته دروازه دورتموند را باز کرد تا رئال پیش بیفتد.  

وینیسیوس جونیور که احتمالا تا چند وقت آینده توپ طلای ۲۰۲۴ را فتح خواهد کرد، در این بازی نشان داد که لایق این عنوان هست و در دقایق ۸۶ و ۹۳ گل‌های چهارم و پنجم رئال مادرید را هم به ثمر رساند تا شاگردان آنچلوتی کامبکی حیرت انگیز در نیمه دوم ثبت کنند.

رئال با این پیروزی همچون دورتموند ۶ امتیازی شد، اما به دلیل تفاضل گل کمتر، چهار رتبه پایین‌تر از زنبور‌ها در رتبه نهم جدول قرار دارد.

در دیگر دیدار مهم، یوونتوس در آلیانز تورین میزبان اشتوتگارت آلمان بود که با ارائه یک نمایش بسیار ضعیف، با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

این اولین باخت فصل برای شاگردان تیاگو موتا بود. درحالی که اشتوتگارت به طور کامل سوار بازی بود و موقعیت‌های پرشماری را روی دروازه یوونتوس خلق می‌کرد، ماتیا پرین یک شب فوق‌العاده را سپری نمود و ضمن اجرای چند واکنش تماشایی، ضربه پنالتی بازیکن حریف را هم مهار کرد. این پنالتی را دنیلو در دقیقه ۸۴ به حریف هدیه داد و خودش هم بعد از این خطا با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

با این حال، اشتوتگارت در دقایق پایانی بازی به چیزی که لیاقتش را داشت، دست یافت و با گل ال بلال توره، یک پیروزی شیرین را جشن گرفت و پرین که تنها بازیکن خوب یووه در این باز بود، بالاخره تسلیم شد.

با این شکست، یوونتوس به رتبه یازدهم جدول لیگ قهرمانان اروپا سقوط کرد و اشتوتگارت هم خود را به رتبه شانزدهم رساند تا امیدهایش برای صعود مستقیم به دور بعدی، زنده بمانند.

آرسنال هم در لندن با یک گل شاختاردونتسک اوکراین را مغلوب کرد.  

فشار حملات توپچی‌ها که چند ضربه به سمت دروازه هم داشتند در دقیقه ۲۹ به ثمر نشست و با یک گل از حریف اوکراینی خود پیش افتادند. پس از حرکت بدون توپ ریکاردو کالافیوری، گابریل مارتینلی از سمت چپ به محوطه جریمه نزدیک شد و با پای چپ به توپ ضربه زد.

ضربه زمینی او با عبور از مدافعان به تیرک عمودی برخورد کرد و سپس به پشت دمیترو ریزنیک برخورد کرد که قبل از متوجه شدن دروازه‌بان و واکنش برای مهار آن، توپ وارد دروازه شد. به این ترتیب تنها گل آرسنال در این بازی به نام دروازه‌بان ۲۵ ساله شاختاردونتسک نوشته شد.

شاگردان آرتتا با این برد هفت امتیازی شدند و به رتبه چهارم صعود کردند. شاختار هم با یک امتیاز بیست و نهم است.

در دیگر بازی، پاری سن ژرمن مقابل مهمان آیندهوون هلند به تساوی یک بر یک رضایت داد.   نوا لانک ابتدا در دقیقه ۳۴، PSV را پیش انداخت، اما اشرف حکیمی در دقیقه ۵۵ کار را برای PSG به تساوی کشاند. پاری سن ژرمن چهار امتیازی و تیم هلندی ۲ امتیازی شدند.

همچنین استون ویلا در ویلا پارک (بیرمنگام) میزبان بولونیا بود. تیم اونای امری که به پشتوانه دو پیروزی متوالی در دو هفته ابتدایی پا به این بازی گذاشته بود، در نیمه اول نتوانست قفل دروازه مهمان ایتالیایی خود را بشکند. با این حال کاپیتان جان مک گین، دقیقه ۵۵ گل اول استون ویلا را به ثمر رساند و جون دوران، پدیده کلمبیایی موفق شد در دقیقه ۶۵ اختلاف را دو برابر کند.  

با این پیروزی، استون ویلا به سه برد در سه بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. آنها پس از پایان شب اول هفته سوم و قبل از بازی سایر تیم‌هایی که با ۶ امتیاز در دو هفته ابتدایی کارشان را شروع کردند، صدرنشین شدند.  

در سایر بازی‌های همزمان، خیرونای اسپانیا با دو گل اسلوان براتیسلاوای اسلواکی را شکست داد و اسپورتینگ لیسبون پرتغال با همین نتیجه از سد میزبانش اشتورگراتس جمهوری چک چیره شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار