در حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید میزبان دورتموند است.

 در حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا ۲۵-۲۰۲۴ تیم فوتبال رئال مادرید از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان دورتموند است.

۲ تیم حدود ۵ ماه پیش در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار گرفته بودند که کهکشانی‌ها با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسیدند و جام قهرمانی را به خانه بردند.

رئال مادرید در لالیگا بعد از بارسلونا در رده دوم جدول لالیگا حضور دارد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، خلا تونی کروس باعث برهم خوردن نظم خط هافبک تیم کارلو آنچلوتی شده و از طرفی، خط دفاعی رئالی‌ها به استحکام سال قبل نرسیده است. این افت عملکرد، در دورتموند حتی بیشتر هم به چشم می‌خورد. زنبور‌ها فصل ۲۵-۲۰۲۴ را سینوسی آغاز کرده و به رتبه هفتم جدول بوندسلیگا بسنده کرده‌اند. البته که تیم نوری شاهین در هر دو بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده و در حال حاضر شرایط بهتری در جدول از رئال مادرید (که یک برد و یک باخت به ثبت رسانده) دارد.

رئالی‌ها در این بازی کارواخال، براهیم دیاز و آلابا  و زنبور‌ها نیز دورانویل، آدیمی، زوله، کوتو و رینا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

در تاریخ مسابقات اروپایی، دورتموند و رئال مادرید ۱۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم دو تیم به ترتیب ۳ و ۷ پیروزی بوده است و ۵ بازی نیز با ۵ تساوی به پایان رسیده است. دورتموند موفق شده ۱۹ بار دروازه رئال مادرید باز کند، در حالی که باشگاه مادریدی ۲۶ گل به ثمر رسانده است.

از نکات جالب بازی پیش رو اینکه رئال مادرید در ۵ بازی اخیر خود مقابل دورتموند شکست نخورده است.  از آخرین پیروزی دورتموند مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بیش از ۱۰ سال می‌گذرد. زنبور‌ها آخرین بار در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فصل ۱۴-۲۰۱۳ رئال را مغلوب کردند.

در تاریخ رقابت‌های مختلف اروپایی، رئال مادرید تا کنون ۴۲ بار از حریفان آلمانی میزبانی کرده و موفق شده در ۳۱ بازی به پیروزی دست پیدا کند و۷ تساوی و ۴ باخت نیز در کارنامه اش ثبت شده است.

آرسنال - شاختار 

در دیگر بازی مهم امشب آرسنال در ورزشگاه خانگی اش امارات میزبان شاختار دونتسک است.

توپچی‌ها با کسب ۱۷ امتیاز از هشت بازی، در جایگاه سوم جدول لیگ برتر انگلیس ایستاده اند. شاختار دونتسک نیز در ۹ بازی ابتدایی در لیگ برتر اوکراین، ۶ پیروزی، یک تساوی و دو شکست را تجربه کرده و در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد.

در حالی که شاختار دونتسک بازیکن محروم یا مصدومیت ندارد، اما آرسنال بازیکنانی همچون تومیاسو، اودگارد، تیمبر و ساکا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

تمام ۴ بازی بین آرسنال و شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی توپچی‌ها همراه بوده است.

یوونتوس - اشتوتگارت 

یوونتوس نیز در ورزشگاه خانگی اش میزبان اشتوتگارت است. تورینی ها یکی از هفت تیمی هستند که هردو بازی ابتدایی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را برده و شروع درخشانی در این رقابت‌ها داشته‌ اند. شاگردان تیاگو موتا که در سری آ نیز اوضاع به‌نسبت خوبی دارند، در ابتدای هفته از سد لاتزیو گذشتند و با روحیه‌ای مضاعف به مصاف حریف آلمانی شان می روند.

در سمت مقابل، اوضاع برای اشتوتگارت متفاوت است. آنها لیگ قهرمانان امسال را با یک تساوی و یک شکست آغاز کرده‌اند و برای حفظ شانس صعود مستقیم به دور بعدی، نیاز مبرمی به برتری برابر یوونتوس دارند. وضعیت اشتوتگارت در بوندسلیگا نیز تعریفی ندارد و این تیم با شکست سنگین ۴ - صفر برابر بایرن مونیخ در هفته هفتم، با ۹ امتیاز در رتبه دهم جدول جای گرفته‌است.

در دیگر بازی‌ها آث میلان - کلوب بروژ، موناکو - ستاره سرخ، استون ویلا - بولونیا، خیرونا - اسلون براتیسلاو، پاری سن ژرمن - آیندهوون، اشتروم گراتس - اسپورتینگ به مصاف یکدیگر می روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار