شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام از تاخیر در انتقال بین استانی کارت آمایش اتباع، گلایه کرد و از مسولان درخواست رسیدگی دارد.

یکی از مهمترین اسناد شناسایی برای اتباع خارجی داشتن کارت اقامت است. این کارت به اتباع کشور‌های دیگر این امکان را می‌دهد تا به صورت قانونی در کشورمان زندگی کنند و از خدمات مختلفی مانند اشتغال و تحصیل بهره‌مند شوند. این مدرک باید در موعد مقرر تمدید شود در غیر این صورت مشکلاتی را برای مهاجر به وجود می‌آورد. گاهی اوقات اتباع با  تاخیر درموافقت انتقال کارت آمایش مواجه هستند، بطوریکه امکان بهره مندی از هیچ گونه مزایا برای آنها وجود ندارد.

شهروندخبرنگار ما که ساکن استان البرز است از تاخیر در انتقال این کارت در بین استانی گلایه دارد. وی با ارسال پیام گوشه‌هایی از این مشکل را بیان کرد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

باسلام؛ از بس بین اداره اتباع تهران و البرز رفتم، خسته شدم. از مسؤلان خواهش دارم با انتقال کارت آمایش اتباع موافقت کنند. من، همسرم، دخترم و پسرم متولد استان البرز هستیم. دخترم را نمی‌توانم در مدرسه ثبت نام کنم. پسرم بیمار وعضو بهزیستی است. خودم کارگر هستم و با این تورم نمی‌توانم در تهران خانه اجاره کنم. ۲ سال است که بین تهران و البرز در رفت و آمد هستم تا با انتقال کارتم موافقت کنند. از باشگاه خبرنگاران خواهشمندم پیگیری کنید

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.