مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: در حال حاضر حدود ۶ میلیون مترمکعب آب در پشت سد تازه کند شهرستان انگوت ذخیره سازی شده است.

رضا بدرزاده گفت: با وجود این میزان آب در سد تازه کند، بیش از نیم میلیون مترمکعب آب در شش ماهه اول سال‌جاری از این سد برای بهره برداری مردم در پایین دست سد رهاسازی شد.

مدیر اداره منابع آب گرمی مغان با اشاره به رهاسازی آب سد‌های عمارت، تازه کند و گیلارلو برای آبیاری اراضی کشاورزی افزود: این اقدام در تابستان امسال با توجه به رونق کشت و زرع، سبب رضایتمندی بهره برداران شده است.

بدرزاده اظهار کرد: رهاسازی آب سد عمارت شهرستان انگوت از خرداد ماه آغاز شد و در حدود پنج هزار هکتار از اراضی پایاب تا شهرستان اصلاندوز و مرز رودخانه ارس در شمال استان اردبیل آبیاری شد.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب به دنبال تقاضای زارعان و پیگیری مسئولان انجام می‌گیرد، یادآورشد: رونق کاشت برنج در اراضی پایین دست سد عمارت، نشانگر تاثیر رهاسازی و مدیریت بهینه آب سد است و رضایت کشاورزان را نیز به دنبال دارد.

مدیر اداره منابع آب گرمی مغان با بیان اینکه حجم سد عمارت گرمی به ۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است افزود: سد عمارت به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان اردبیل، ۱۸۲ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و ۷۰ میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره شده بود که اکنون حجم آب آن به ۴۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی از برگزرای مانور تست شیر آلات و دریچه‌های اضطراری در سد تازه کند شهرستان انگوت خبر داد و گفت: این مانور با توجه به فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل با حضور نیرو‌های حفاظتی و با هدف آشنایی بیشتر همکاران از بخش‌های مختلف سد و شیوه‌های بهره برداری از منابع آب پشت سد برگزار شد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

منبع:ایرنا

شهرستان‌های گرمی مغان و انگوت در شمال استان اردبیل واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.