مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از تامین گندم مورد نیاز مصرف ۵ ماه آینده استان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جلسه کمیته پدافند غیرعامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه تامین گندم مورد نیاز مازندران نیز یک اقدام پدافندی است، گفت: اقدامات لازم برای تامین گندم مورد نیاز مصرف ۵ ماه آینده استان صورت گرفته و در حال حاضر بیش از ۱۷۰ هزارتن گندم در سیلو‌های استان ذخیره سازی شده است.

او با اشاره به وضعیت حساس منطقه و تهدیدات موجود و همچنین بروز بحران‌های طبیعی از جمله بارش شدید برف، قطعی گاز، سیل، ریزش کوه و رانش زمین و ... در استان طی سال‌های گذشته، اقدامات پدافندی را عاملی برای حفظ آمادگی در زمان وقوع بحران دانست و افزود: حوزه‌های مختلف خدمات رسان به مردم باید شرح وظایف و سناریو‌های خود برای اجرا در زمان وقوع بحران‌های گوناگون را آماده کنند تا در مواقع حساس خللی در تامین نیاز‌های اولیه مردم به وجود نیاید.

وفائی نژاد در خصوص اجرای رزمایش پایداری شبکه تامین و توزیع کالا‌های اساسی استان، گفت: به منظور کسب آمادگی لازم برای تامین و حفظ ذخیره راهبردی کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از جمله گندم، آرد، نان برنج، شکر و ... در زمان وقوع بحران، پاسخگویی سریع و موثر به نیاز‌های اسای مردم در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی و انسانی و همچنین ایجاد شبکه پایدار توزیع کالا‌های اساسی رزمایش استانی تمرین بکارگیری از ظرفیت واحد‌های خبازی دوگانه سوز و افزایش پایداری شبکه تامین و توزیع کالا‌های اساسی با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط بزودی در استان برگزار خواهد شد.

او افزود: این رزمایش به منظور مقابله با تهدیداتی از جمله حملات سایبری، اختلال در شبکه توزیع و جابجایی کالا‌های اساسی، تامین نان مردم از طریق شناسایی ظرفیت‌های خبازی‌های دوگانه سوز و جانمایی آن‌ها و همچنین حفظ آمادگی ذهنی و مدیریتی در شناخت تهدیدات و بکارگیری ظرفیت‌های موجود در استان برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم برنامه ریزی شده است.

مدیرکل غله مازندران با تاکید بر ضرورت مباحث حوزه حفاظت و مراقبت، گفت: در حال حاضر با شناسایی گلوگاه‌های نفوذ و تامین تجهیزات مورد نیاز و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نیرو‌های حفاظت فیزیکی، تدابیر امنیتی شدیدتری به منظور حفاظت و مراقبت از مراکز حساس ذخیره سازی استان صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار