ریحانه میرزایی ورزشکار ۱۴ ساله کرجی قهرمان رشته پرتاب کلاب مسابقات پارادو میدانی کشور با درخواست حمایت بیشتر مسئولان از ورزشکاران معلول گفت: آرزو دارم با حضور در رقابت های پارالمپیک برای کشورم افتخار آفرین باشم.

کسب مدال طلای مسابقات پارادو میدانی جوانان و نوجوانان کشور در رشته پرتاب کلاب توسط ریحانه میرزایی بهانه‌ای شد تا پای درد دل این افتخارآفرین استان بنشینیم.

ورزشکار ۱۴ ساله کرجی کلاس نهم است و در رقابت‌های پارادو میدانی جوانان ونوجوانان کشور یادواره شهید سید حسن نصرالله که مهرماه امسال در تهران برگزار شد توانست مدال طلای پرتاب کلاب را از آن خود کند.

میرزایی گفت: حدود چهار ماه پیش از طریق مدرسه با این رشته آشنا شدم و با توجه به علاقه شخصی خود تصمیم گرفتم تا زیر نظر مربی حرفه‌ای این رشته الهه شیعه فعالیت ورزشی ام را آغاز کنم.

وی در ادامه افزود: شرایط خاص جسمانی نمی تواند و نباید مانع از حضور ما در عرصه‌های مختلف ورزشی فرهنگی و اجتماعی باشد.

میرزایی ضمن تاکید بر اهمیت همراهی و همدلی خانواده‌های افراد کم توان جسمی گفت: در این راه خانواده نقش بسیار مهم و بسزایی دارد و اگر حمایت‌ها و تشویق‌های خانواده‌ام نبود هرگز چنین موفقیتی حاصل نمی‌شد؛ توصیه من به خانواده‌های افراد کم توان این است که برای افراد معلول محدودیتی قائل نباشند و از هیچ تلاشی برای موفقیت افراد کم توان جسمی دریغ نورزند.

وی تصریح کرد: حمایت مسوولان ورزشی استان و حتی کشور برای جامعه معلولان ضروری است؛ در زمان حاضر شرایط و امکانات محدودی فراهم شده اما کافی نیست لذا از مسوولان درخواست دارم همانگونه که به رشته‌های ورزشی افراد عادی توجه دارند از ورزشکاران معلول نیز حمایت بیشتری کنند، امکانات، تجهیزات و نیازهای ورزشکاران معلول خاص و پرهزینه است و از این جهت حمایت و توجه بیشتر مسوولان می‌تواند کمک شایانی برای تحقق توسعه ورزش حرفه‌ای معلولان باشد.

میرزایی با اشاره به تمرینات سخت خود برای کسب مقام اول کشوری گفت: برای کسب این جایگاه تمرینات سختی را در هر شرایط جوی اعم از سرما و گرما تجربه کردم و تیم البرز در مسابقات لیگ کشوری پارادو میدانی حائز رتبه برتر شد؛ ورزشکاران هم تیمی من تمام سختی‌های این تمرینات را به جان و دل پذیرا شدند و توانستیم به لطف خدا در این جایگاه قرار بگیریم. تمرینات ما در ورزشگاه انقلاب کرج انجام می‌شود و محیط روباز این ورزشگاه باعث می شود تا سرما و گرمای هوا روی تمرینات اثر گذار باشد. اگر مسوولان بتوانند شرایطی را فراهم کنند که تمرینات بدنسازی در محیط سرپوشیده انجام شود به طور قطع برای ما بهتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.