نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: ۱۲ هزار مشاور املاک مجاز و ۲ هزار و ۵۰۰ مشاور املاک غیر مجاز در تهران فعالیت می‌کنند.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  در اتحادیه مشاوران املاک بیش از ۴۰۰ بازرس داریم که  مناطق ۲۲ گانه تهران اقدام به بازرسی و نظارت می کنند گفت: باید بپذیریم که سیستم ثبت قرارداد مسکن دیگر نباید کاغذی باشد چراکه باید با نحوه و میزان برخورد مشاوران املاک  و خسارتی که وارد می‌کنند به صورت الکترونیکی  ارزیابی  شود.

وی ادامه داد:  تمامی مجوزهای مشاوران املاک در حال حاضر از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می شود و در صورتی که‌ فردی نتواند مجوز دریافت کند به عنوان صنف غیر مجاز شناخته می شود .

بیگی نژاد با بیان اینکه از سال گذشته  با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها، دیگر هیچ صنفی حق ندارد بدون پروانه  اقدام به فعالیت کند گفت: طبق قانون درگاه ملی مجوزها  تمامی پروانه‌های فعالیت مشاوران املاک از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود و اگر در این زمینه تخلفی صورت گیرد با آنها برخورد می‌شود.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه آمارهای مختلفی از فعالیت مشاوران املاک غیر مجاز در تهران وجود دارد گفت:  برخی از آمارها  حاکی از فعالیت ۲هزار و۷۰۰ تا ۲هزار و۵۰۰ واحد غیر مجاز است اما برخی از مسئولان بخش مسکن  از  فعالیت ۵ هزار  مشاور املاک  غیرمجاز  در ۲۰ منطقه استان تهران  خبر می‌دهند.

او بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار مشاور املاک مجاز در ۲۰ منطقه  تهران فعالیت می‌کنند و درمناطق ۲۲، ۵،۲،۳ و۴ بیشترین مشاوران املاک غیرمجاز  حضور دارند.

بیگی نژاد  اظهار کرد: قانون پیش فروش مسکن در ابتدای دهه ۹۰ تصویب شد  که اگر اجرایی  می‌شد عملا گردش مالی در آنجا باعث تولید مسکن می‌شد.  اما در حال حاضر با توجه به آنکه امکان ثبت قرارداد پیش نویس توسط مشاوران املاک نیست در این دوره‌ ما شاهد آن هستیم قراردادهای پنهانی بین مردم در حال  افزایش است که نه به نفع  مردم و نه نفع  حاکمیت  است.

وی  اظهار کرد: آمار صحیحی از این که چه میزان  قراردادهای پیش فروش  ثبت شده وجود ندارد و آمار قابل قبولی ارائه نمی شود‌.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک از نوع جدیدی از خرید وفروش در تهران به ویژه در منطقه ۲۲ تهران خبر داد گفت:  پیش فروش متری مسکن نوع جدیدی از سرمایه گذاری در حوزه مسکن است  و در  چند وقت اخیر برخی از شرکت ها و سازمان ها در منطقه ۲۲ که اقدام به  ساختمان سازی می کنند که معروف به متر فروشی است.

بیگی نژاد  تاکید کرد: امروز تمایل افراد برای سرمایه گذاری در بازار مسکن  زیاد است و با توجه به آنکه مردم امکان  خرید یک واحد مسکونی با متراژ متوسط و یا کوچک را ندارند بنابراین  اقدام به خرید متری مسکن می کنند که این روند بیشتر در منطقه ۲۲ رواج پیدا کرده و از لحاظ قانونی هم مشکلی ندارد.

 

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار