معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: پیشگیری از سقط‌های غیرقانونی جنین مکمل طرح جوانی جمعیت است و خلا جمعیتی کشور را جبران می‌کند.

ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه در جلسه جوانی جمعیت استان زنجان، گفت: برای پیشگیری از پیری و رفع خلا جمعیتی ۲ رویکرد کلی مقابله‌ای و پیشگیرانه دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: در رویکرد مقابله ای با اشخاص و مراکزی که به طور غیر قانونی اقدام به سقط جنین می‌کنند، به طور جدی مقابله می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: مقابله با این افراد و مراکز بدون اغماض و با همکاری دستگاه‌های قضایی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه و اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط)در استان، گفت: زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در این زمینه بوده و اقدامات فرهنگی متعددی را در این خصوص با کمک دستگاه های مسوول و گروه های مردمی انجام داده است.

رفیعی، جلوگیری از سقط جنین را نیازمند کارهای اقناعی و فرهنگی بیان کرد و افزود: از تبیین احکام شرعی در خصوص حرام بودن سقط جنین غفلت شده است.

وی یادآور شد: انگاره هایی در خصوص حرام نبودن سقط در ماه‌های پایین بارداری در اذهان عموم شکل گرفته درحالیکه سقط جنین در هر زمانی حرام است و این امر باید بیش از پیش تبیین شود.

رفیعی گفت: در خصوص بهانه مسایل اقتصادی برخی خانواده ها برای سقط جنین نیز تشکل های مردمی و دستگاه های مرتبط با اقدامات حمایتی در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.