مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: حدود ۳۷۰ هکتار زمین در اراضی لیل آباد با تصویب در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی به متقاضیان طرح نهضت ملی استان واگذار می‌شود.

جعفر قزوینیان گفت: با توجه به تعیین نوع خاک در هزار هکتاری لیل آباد مشکلاتی وجود داشت و با مطالعات و جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی انجام شد توانستیم حدود ۳۷۰ هکتار زمین در اراضی لیل آباد را برای اجرای مسکن ملی در زنجان تامین کنیم.

قزوینیان اضافه کرد: این موضوع مهم در کمیته فنی وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده و آماده طرح در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب این موضوع در شورایعالی معماری و شهرسازی، مقدمات آماده سازی، اجرا، طراحی و انتخاب پیمانکار در این اراضی آغاز و زمین‌ها از سال آینده برای ساخت به متقاضیان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان به قانون جوانی جمعیت تعهد دارد، ادامه داد: به بخشی از مشمولان این طرح در اراضی لیل آباد و به بخشی هم در ثمین سه زمین تخصیص می یابد.

قزوینیان، همچنین از تامین زمین در شهرستان ابهر و قیدار خبر داد و یادآور شد: زمین مورد نیاز در این شهرستانها آماده شده و کارهای اداری و قانونی آن پیگیری می‌شود که به مشمولان قانون جوانی جمعیت زمین واگذار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همکاران مجموعه به صورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات طرح های نهضت ملی مسکن در بخش اجرایی، اداری، زیر ساخت‌ها، تأمین منابع مالی (تسهیلات) و فنی پروژه‌ها هستند تا این طرح ها زودتر به سرانجام برسد و تحویل متقاضیان شود.

قزوینیان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با وجود فراز و نشیب‌های فراوان در ۲ سال گذشته به خوبی پیش رفته است، گفت: از ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی حمایتی که برای استان زنجان تعیین شده اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد بالای ۷۰ درصد بوده و پروژه‌ها با وجود مشکلات فنی، تأمین منابع مالی و نیروی انسانی با سرعت خوبی در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: از ۲۷ هزار متقاضی نیز هفت هزار نفر که در سالهای گذشته تک واریزی داشتند به علت تأمین نشدن زمین امکان اجرای طرح ساختمانی را نداشتند.

به گفته این مسوول، با تلاش‌های انجام گرفته به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زمین در اراضی "ثمین سه" تحویل می‌شود که به صورت مشارکتی و با اخذ تسهیلات از شبکه بانکی کار ساخت را انجام خواهند داد و خوشبختانه کارهای آماده سازی اراضی "ثمین سه" توسط بنیاد مسکن استان انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.