حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: لحاظ شرط داوری حرفه‌ای در قراردادها، نیاز به توسعه فرهنگسازی عمومی دارد، زیرا در صورت بروز هر گونه اختلاف، طرفین می‌تواند داور مورد اعتماد خود را انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در جمع خبرنگاران گفت: لحاظ شرط داوری حرفه‌ای در قراردادها، نیاز به توسعه فرهنگسازی عمومی دارد، زیرا براین اساس، در صورت بروز هر گونه اختلاف، طرفین می‌توانند داور مورد اعتماد خود را انتخاب کنند و با سرعت بیشتر و هزینه کمتر نسبت به رفع اختلافات اقدام شود.

وی افزود: مردم حتی می‌توانند در هنگام عقد ازدواج یک شرط به عنوان داوری حرفه‌ای را اضافه کنند و در صورتی که زن و شوهری به اختلاف برسند، به داوران حرفه‌ای خانواده مراجعه کرده و موضوع اختلافی برطرف شود.

معاون قوه قضاییه و رییس مرکز حل اختلاف کشو تسهیل در رسیدگی به حل اختلافات مردم را از اولویت‌های قوه قضاییه برشمرد و گفت:‌ توسعه صلح و سازش از سوی شورا‌های حل اختلاف و استفاده از ظرفیت صلح یاران و میانجیگران دراین مسیر انجام شده است.

وی بیان داشت: باید به نحوی اقدام شود که مردم در زمان بروز اختلافات، نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نداشته باشند و با استفاده از ظرفیت‌های داوری و میانجی گری بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار