معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳ هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره برداری رسید.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه همایش هفته تربیت بدنی و سلامت که به میزبانی آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، گفت: در حال حاضر به واسطه اجرای طرح شهید سیلمانی سرانه فضای ورزشی مدارس کشور به چهار دهم متر مربع رسیده و این در حالی است که پیش از این سرانه فضای ورزشی سه دهم متر مربع بود.

وی افزود: براساس هدف گذاری‌های صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه سرانه فضای ورزشی در مدارس کشور باید طی پنج سال آینده به یک متر مربع برسد و در این برنامه که مورد توجه ویژه رییس جمهور است، سهم آموزش و پرورش از محل مالیات ارزش افزوده بسیار قابل توجه بوده و قرار است تا ۴۰ درصد این اعتبار در اختیار توسعه زیرساخت‌های فضای ورزشی مدارس قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طبق هدف گذاری برنامه هفتم توسعه هرسال نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد و در قانون بودجه ۱۴۰۳ نیز همین میزان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص اعتباری که سازمان برنامه و بودجه به حوزه توسعه فضا‌های ورزشی مدارس می‌دهد، بخش زیادی از معضلات و چالش‌های این حوزه برطرف شود.

وی اضافه کرد: آنچه مهم‌تر از سرانه فضای ورزشی در مدارس بوده، موضوع دسترسی آسان و ارزان برای دانش آموزان است، اما متاسفانه این مهم به یکی از دغدغه‌های و معضلات ما تبدیل شده و در برخی مناطق ارایه خدمات گران تمام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: این امر سبب شده تا ورزش به کالای لوکس و دور از دسترس تبدیل شود بنابراین موضوع دسترسی، بهره وری و بهره مندی مهمتر از شاخص سرانه فضای ورزشی است و در این راستا در قالب اجرای طرح شهید سیلمانی سعی شده تا عدالت محوری در توسعه زیرساخت‌های مدارس مورد توجه قرار گرفته و مدارس مناطق محروم و شهرستان‌ها نیز به امکانات ورزشی مجهز شود.

ستاری‌فرد با اشاره به این نکته که ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی استخر‌های دانش آموزی هزینه شده است، عنوان کرد: در سه سال گذشته با همکاری جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۴۵ استخر در کشور به بهره‌برداری رسید و نهضت بزرگی در خصوص ساماندهی فضا‌های ورزشی آبی شکل گرفت که در قالب آن ۹۰ استخری که در دوران کرونا بخاطر استفاده نشدن متروکه شده بود به چرخه بهره وری بازگشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.