عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آلومینیوم المهدی با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: یکی از مشکلات اصلی، اولویت قطع برق در بخش مسکونی است که به صنعت آسیب می‌زند. برای حل این مشکل، صنایع به کمک آمده‌اند و با مدیریت مصرف انرژی در پیک‌های سرمایشی تابستان، به شبکه برق استان کمک شایانی کردند. این اقدام نه تنها به بهبود تولید در صنعت کمک کرد، بلکه اختلالات موجود را نیز کاهش داد.

وی به اهمیت گاز به عنوان منبع اصلی تولید اشاره و بیان کرد: در فاز بعدی، پروژه‌هایی برای استفاده از بخار و تولید برق از جی‌تی‌جی‌ها آغاز خواهد شد؛ این اقدامات کاهش ناترازی گاز و بهبود وضعیت زیست‌محیطی در منطقه غرب بندرعباس را به دنبال خواهد داشت که در نهایت می‌تواند به بهبود تولید و کاهش مشکلات موجود در صنعت کمک کند.

حمید رجب پور مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت تامین مداوم برق مصرفی در بخش‌های مختلف کارخانجات آلومینیوم و نیاز مبرم آنها به تامین برق مطمئن، قطعی برق حتی برای یک مدت کوتاه، می‌تواند هزینه بسـیار بالایی را برای این مجتمع‌ها به همراه داشـته و صـدمات زیادی را به اقتصـاد کشـور تحمیل کند؛ به طوری که در اثر قطعی یک روزه برق، حجم قابل توجهی از محصــولاتی که می‌توانســت در یک مجتمع تولید شــود، از چرخه تولید خارج می‌شـود و علاوه بر این، صـدمات و خسارات بسیار سنگینی به تجهیزات و خطوط تولید وارد می‌شود که تعمیر و راه اندازی مجدد آن نیازمند صـرف زمان زیادی بوده و بازدهی اقتصـادی این مجتمع‌ها را با مخاطرات جدی مواجه می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: شـــرکت آلومینیوم المهـدی به عنوان یکی از بزرگترین تولیـدکننـدگان شـــمش آلومینیوم در ایران و از جملـه مصــرف کنندگان بزرگ صــنعت برق محســوب می‌شــود. در حال حاضــر دو فاز از مجموع ســه فاز تولید شــمش آلومینیوم در این شــرکت درحال فعالیت است که توانی معادل ٤٠٠ مگاوات را مصـرف می‌کند. باتوجه به سـیاسـت‌های مجموعه به منظور اجرای طرح‌های توسـعه آتی، در آینده نزدیک، دیماند برق شـرکت آلومینیوم المهدی حدود ۵۵۰ مگاوات خواهد بود.

رجب پور تاکید کرد: با توجه به موارد فوق شرکت آلومینیوم المهدی با مشارکت شرکت مپنا نسبت به احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد حرارتی و یک واحد بخار اقدام کرده است.

وی با اشاره به پروژه و شرح آن گفت: محدوده کاری پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی شامل طراحی، ساخت، تامین تجهیزات، حمل به سایت، کار‌های ساختمانی، نصب، تست و راه اندازی ۲ واحد توربو ژنراتور گازی (۳) -۷۰ MGT هر یک به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در شرایط ISO، ۲واحد بویلر بازیاب حرارتی و ۱ واحد توربین بخار به ظرفیت نامی ۱۸۰ مگاوات با سیستم خنک کن ACC است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.