مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی گفت: تا پایان سال جاری ۹۳ روستای دیگر بالای ۲۰ خانوار در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

نیک محمد بلوچ زهی در جلسه کنترل پروژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کردستان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه و نزدیک شدن فصل سرما، پروژه‌های ارتباطی ناتمام در برنامه و اولویت کاری حوزه ارتباطات قرار گیرد و هرچه سریعتر این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی گفت: جهت توسعه زیر ساخت های ارتباطی کردستان دستگاه‌های مربوطه نیز همکاری های لازم را در تحقق و تسریع این پروژه ها انجام دهند.

مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی افزود: با پیگیری‌های متعدد توسط اداره کل ICT کردستان که با کارشناسان ارتباط سیار و مخابرات این استان برگزار شده است، برنامه‌ریزی‌های مناسبی در خصوص طراحی، احداث و ارتقا سایت‌های همراه اول در روستاهای کردستان صورت گرفته است.

بلوچ زهی گفت: تا پایان سال جاری تعداد ۶۰ سایت جدید همراه اول احداث و تعداد ۴۸ سایت دیگر از تکنولوژی ۲G به ۳G/۴G ارتقا یابند که تمام اعتبارات این پروژه‌ها از محل طرح USO وزارت ارتباطات تامین خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز در این جلسه گفت: با حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین تعاملات خوبی که در حوزه ارتباطات این استان انجام شده است، در حال حاضر از تعداد هزار و ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تعداد هزار و ۲۱۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار