مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام سطح هشدار هواشناسی نارنجی بر اطمینان از عملکرد و در صورت ضرورت تخلیه سازه های آبخیزداری از رسوب در حوزه آبریز رودخانه های این استان با هدف آمادگی در برابر سیلاب های احتمالی تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بر این اساس حضور فرمانداران در شهرستان و حفظ آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیل های فصلی ، رعد و برق ، وزش باد شدید ، ریزش سنگ ، رانش کوه ، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی ضروری است.

او افزود: ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی، انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه هاو مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر شهری و روستایی بالاخص کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها مورد توجه قرار گیرد.

مهرور گفت: همچنین اطلاع رسانی مطلوب به تمام پیمانکاران طرح های عمرانی، صاحبان خودروهای سنگین، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه توسط دستگاه های اجرایی متولی برای عدم تردد و برچیدن ماشین آلات و تجهیزات غیر ضروری در محدوده رودخانه ها و مسیل ها نیز ضروری است.

وی بر اطلاع رسانی مطلوب به تمام پرسنل تعمیرات و نگهداری پست ها ، خطوط و شبکه توزیع برق و آب و فاضلاب استان البرز در خصوص کسب آمادگی لازم در صورت تردد در محدوده رودخانه و مسیل های استان البرز تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین اطلاع رسانی مطلوب مبنی بر عدم تردد غیر ضروری در محدوده رودخانه ها و مسیل ها،اطلاع رسانی مطلوب به خودروهای عبوری از جاد ه های اصلی و فرعی استان البرزدر خصوص احتمال وقوع سیلاب و گرفتار شدن در محدوده تقاطع جاد ه ها و تاسیسات وابسته در حاشیه رودخانه ها ، مسیل ها و همچنین عدم فعالیت عمرانی را مورد تاکید قرار داد.

مهرور افزود: عدم تردد از محل های پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکان های مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی،کنترل دما و رطوبت و تهویه درگلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها، تاکید بر خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و بهمراه داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی نیز ضروری است.

مهرور بیان کرد: بنابراین پیش بینی مکان های امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری )، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی ( هلال احمر ، اورژانس و آتش نشانی )، حفظ آمادگی و برقراری کشیک شبانه روزی شرکت های خدماتی ( آب و فاضلاب ، برق ،گاز ، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه ای )، برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی از دیگر موارد مورد تاکید با این هشدار هواشناسی است.

وی بر آمادگی و حضور مدیران آب منطقه ای استان و روسای ادارات شهرستانی در محل خدمت، پیش بینی تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی متخصص جهت مدیریت مخاطرات احتمالی رودخانه های استان البرز تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار