رئیس اداره محیط زیست کرج درباره آلودگی روز گذشته رودخانه کرج، گفت: احتمالاً یکی از پیمانکاران بخشی از سیمان ناشی از فعالیت عمرانی در این محدوده را به آب ریخته باشد.

امیدرضا تونی با اشاره به آلودگی مقطعی بخشی از رودخانه کرج در روز شنبه پنجم آبان اظهار کرد: دیروز فیلمی مبنی بر آلودگی بخشی از رودخانه کرج به دست ما رسید که به محض مشاهده اکیپی برای بررسی به محدوده مورد نظر اعزام شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه تا رسیدن نیرو‌های محیط‌بان به محل، منبع آلودگی از بین رفته بود و علی رغم بررسی‌های صورت گرفته مشخص نشد منشا آلودگی از کجاست.

تونی گفت: احتمال دارد یکی از پیمانکاران  بخشی از سیمان ناشی از فعالیت عمرانی در این محدوده را به آب ریخته باشد، چون در سال‌های قبل هم این اتفاق افتاده بود. توصیه می‌شود مردم در صورت مشاهده چنین وقایعی موضوع را در اسرع وقت با ۱۵۴۰ در میان بگذارند تا با اعزام به موقع اکیپ حفاظت بتوانیم منشاء آلودگی را شناسایی و با متخلفین برخورد کنیم.

وی اظهار کرد: در محور کرج-چالوس  چهار پاسگاه محیط‌بانی وجود دارد که مردم می‌توانند با مراجعه به آنها تخلفاتی که صورت می‌گیرد را گزارش دهند. طی دو سال اخیر چند مورد گزارش نشت آلودگی به رودخانه کرج ارسال شد که با شناسایی منشاء آن به متخلفین اخطار داده و برخورد قضایی مقتضی هم صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار