در جریان بازدید مدیر شبکه مستند راشا تودی روسیه از شبکه مستند بر همکاری‌های مشترک برای تولید فیلم‌های مستند مورد علاقه دو طرف تاکید شد.

در نشستی که در محل شبکه مستند برگزار شد حسین زارع‌زاده، مدیر شبکه مستند، یاسر فریادرس، قائم‌مقام این شبکه و خانم اکاترینا یاکوولوا، مدیر شبکه مستند راشا تودی، درباره مباحث مربوط به مستندسازی و چگونگی همکاری‌های مشترک دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه؛ زارع‌زاده ضمن خوشامدگویی به مدیر شبکه راشاتودی روسیه و هیات همراه از میزان اقبال و توجه مردم ایران به گونه و ساختار فیلم‌های کوتاه و مستند گفت و تاکید کرد: به دلیل استقبالی که مردم ایران از فیلم‌های کوتاه و مستند دارند، این گونه از فیلم‌ها همواره مورد اقبال مخاطبان تلویزیون است و ما هم در شبکه مستند سعی کردیم که جدول پخش (کنداکتور) را دارای تنوع و مطابق خواست و ذائقه‌های مختلف بینندگان در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اهمیت ژانر فیلم مستند در ایران تصریح کرد: رسانه ملی به‌خاطر ارزش و تأثیرگذاری مستندها، رشته تحصیلی کارگردانی مستند را در دانشگاه صدا و سیما راه‌اندازی کرده است و از مستندسازان همواره حمایت می‌کند.

مدیر شبکه مستند افزود: ما در موضوعات مختلف همچون مستند‌هایی با مضامین سیاسی، اجتماعی، تاریخی، ورزشی، حیات وحش و ... فیلم‌های شاخصی تهیه و تولید کردیم و به جرات می‌توان گفت در مستند‌های حیات وحش به استاندارد‌های جهانی رسیدیم.

زارع زاده ادامه داد: در شبکه مستند، هر ساله یک جشنواره مستند تخصصی برگزار می‌شود و امسال هم هشتمین دوره آن قرار است به زودی آغاز شود.

وی افزود: هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند رسانه ملی دو بخش ملی و بین الملل دارد که بخش بین الملل آن به موضوع فلسطین اختصاص دارد و از مجموع ۳۵۰۰ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، حدود ۹۵۰ اثر به مساله فلسطین مربوط می‌شود.

مدیر شبکه مستند خاطرنشان کرد: این جشنواره اکران عمومی سینما ندارد بلکه اکران تلویزیونی دارد و مستند‌های منتخب در دوران جشنواره هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ از شبکه مستند برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

پس از اکران تلویزیونی مستند‌های منتخب، مخاطبان می‌توانند مستند‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و به آنها امتیاز دهند که در اختتامیه جشنواره تلویزیونی به برگزیدگان در بخش مردمی و هیات داوران جوایزی اهدا خواهد شد.

در این نشست خانم یاکوولوا مدیر شبکه راشاتودی ضمن ابراز خرسندی از حضور در شبکه مستند با اشاره به تمرکز شبکه مستند راشا تودی بر موضوعات میهن‌پرستی، اجتماعی، آموزش و پزشکی، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور روسیه، بیشتر مستند‌های تولیدی این شبکه به موضوعات جنگی اختصاص دارد. وی با اشاره به این که با مستندسازان مستقل و شبکه‌های خارجی در تعامل هستیم، گفت: علاقه مندیم برای تولید و ساخت مستند‌هایی درخصوص فرهنگ، تاریخ و ورزش‌های سنتی و باستانی و موضوعات اجتماعی در ایران، با شبکه مستند همکاری داشته باشیم و مستنداتی تولید کنیم.

در این نشست، شبکه مستند از آمادگی برای همکاری با شبکه راشاتودی برای تهیه و تولید مستند‌های با مضامین معرفی ایران و نشان دادن جاذبه‌های کشورمان، تحریم، تبعات جنگ و ... خبر داد.

در پایان جلسه، تیزر‌هایی از مستند‌های تولیدی و شاخص شبکه مستند برای مهمانان به نمایش گذاشته شد و مدیر شبکه مستند از نماینده شبکه مستند راشا تودی به‌خاطر حضور و همکاری مؤثرشان تقدیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار