کارشناس فوتبال درباره عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا ۲ توضیحاتی را بیان کرد.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست تیم فوتبال پرسپولیس برابر تیم السد قطر در لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد:  گاریدو سعی کرده بود که  در جناح چپ و راست، وحید امیری و علیپور زا بگذارد در صورتی که علیپور نمی‌تواند در پست وینگر بازی کند اگر فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی و یاسین سلمانی در کنار عالیشاه بازی می‌کردند عملکرد بهتری داشتند. به هر حال پرسپولیس سعی کرد پرس انجام بدهد و اجازه ندهد که هافبک‌های السد به خصوص اکرم عفیف و هافبک اسپانیایی اش به سمت دروازه بچرخند و بازیسازی کنند.

او افزود: اصرار تیم السد هم این بود که بازیسازی را از دم دروازه داشته باشد و پرسینگی که پرسپولیس انجام داد توانست موقعیت‌های زیادی  به دست آورد، اما سرخپوشان  در زدن ضربات آخر و موقعیت‌هایی که به دست آوردند موفق نبودند و عدم تمرکز در زدن ضربات آخر کار دست پرسپولیس داد و تیم السد توانست روی ضربه ایستگاهی به گل برسد.

سید صالحی گفت: بعد از آن پرسپولیس با تعویض‌هایی که انجام داد نتوانست به گل تساوی برسد. در این بازی‌های بزرگ  اولین اشتباه آخرین اشتباه خواهد بود و وقتی اولین موقعیت گیر یک بازیکن می‌آید باید به نحو احسن استفاده کند. مشکلی که پرسپولیس در بازی‌های آسیایی دارد عدم تمرکز در زدن ضربات آخر و نداشتن اعتماد به نفس بازیکنانش   است، که این موضوع  باعث شده که  نتوانند نتیجه لازم را بگیرند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه وضعیت پرسپولیس با شکست برابر السد در جدول رده بندی خوب نیست، گفت: تیم پرسپولیس باید امتیازات کامل ۳ بازی آینده خود را بگیرد، چون ۲ بازی آخر که با النصر و الهلال دارد بسیار سخت‌تر است. به نظرم هنوز چیزی برای پرسپولیس، استقلال و سپاهان  تمام نشده است و باید منتظر باشیم.

تجربه خط حمله استقلال خیلی پایین بود 

او درباره شکست تیم استقلال برابر تیم النصر عربستان در لیگ نخبگان آسیا بیان کرد: تفکرات سهراب بختیاری زاده این بود که تیمش فشرده بازی کند و از سرعت اسلامی و مهرداد محمدی استفاده کند، اما بعد از مصدومیت محمدی، کوشکی به جای او به زمین مسابقه آمد. البته  تجربه خط حمله استقلال خیلی پایین بود و کوشکی و اسلامی تجربه زیادی در آسیا نداشتند و موقعیت‌ها را به راحتی از دست می‌دادند. تیم استقلال تفکراتش این بود که حداقل امتیاز را از تیم النصر بگیرد و تدافعی بازی کرد و  از لایه‌های دفاعی بیشتری بهره برد.

بلانکو باید از اول  برابر النصر بازی می کرد 

سید صالحی گفت:  استقلالی‌ها  سعی کردند رونالدو، اوتاویو و بازیکنان خط حمله النصر را از کار بیندازند و تا دقیقه ۸۰ توانستند این کار را انجام بدهند. اما تا زمانی که با این تیم‌ها تدافعی بازی می‌کنید باید در ضدحمله موفق عمل کنید. استقلال در ضدحمله با وجود بازیکنانی مثل کوشکی و اسلامی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. به نظرم اگر کادر فنی استقلال  در همان ابتدای بازی  از بلانکو بهره می‌برد و برای استفاده از سیستمی که دفاع و ضدحمله را می‌خواست در نظر بگیرد یک مهاجمی می‌خواست که توپ و خطا بگیرد و باعث شود که تیمش بالا بیاید و موج دوم حمله را به وجود آورد که این اتفاق رقم نخورد و النصر توانست از تجربه بازیکنانش بهره ببرد و ۳ امتیاز بازی را بگیرد.  

کارشناس فوتبال درباره اینکه ارزیابی اش از  انتخاب موسیمانه سرمربی اهل آفریقا برای هدایت تیم استقلال چیست، اظهار کرد: من شناخت کافی از سرمربی آفریقایی ندارم و باید منتظر باشیم و عملکردش را در لیگ برتر و لیگ نخبگان مشاهده کنیم و ببینیم که تفکراتش با بازیکنان استقلال نزدیک است و آیا می‌تواند تغییرات زیادی در این تیم بدهد یا نه!

شارجه امارات با استفاده از اشتباهات خط دفاع سپاهان به برتری رسید 

او درباره اینکه شکست تیم سپاهان برابر تیم شارجه امارات در لیگ قهرمانان آسیا ۲ را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: تیم شارجه سعی می‌کرد که تدافعی بازی کند و چشم به ضدحملات بدوزد و سپاهان را بالا بکشد و از پشت خط دفاع سپاهان هم از بازی مستقیم و هم از کناره‌ها استفاده کند. به نظرم این  حربه را باید سپاهان مقابل  شارجه به کار می‌برد و این تیم اماراتی توانست به گل برسد. هوای  شارجه  نسبت به دبی سنگین بود، اما تیم سپاهان توانست با زدن گل تساوی به بازی برگردد و موقعیت‌هایی روی دروازه شارجه ایجاد کردند و می‌توانستند به گل‌های بعدی هم برسند، اما در کل عدم تجربه بازیکنان باعث شد نتوانند از فرصت‌ها بهره ببرند. بازیکنان خارجی شارجه توانستند از موقعیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند و ضدحملات خوبی بزنند و از عمق خط دفاعی سپاهان بهره ببرند و از اشتباهات خط دفاعی و دروازه بان استفاده کردند و ۲ گل دیگر هم زدند و به برتری رسیدند.

مورایس باید هر چه سریعتر به ثبات ترکیبی خود برسد 

سید صالحی درباره اینکه عملکرد  تیم سپاهان و مورایس را در لیگ قهرمانان آسیا ۲ چطور ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: سپاهانی‌ها  در لیگ آسیا عملکرد خوبی نداشتند  و برابر الوحدات اردن و شارجه امارات  شکست خوردند و مقابل استقلال تاجیکستان پیروز شدند. به نظرم مورایس هر چه زودتر باید ثبات ترکیبش و شاکله اصلی تیمش  را پیدا کند  و تغییرات زیاد در خطوط  دفاع و هافبک باعث می‌شود که تمرکز بازیکنان به خصوص در خط حمله  به هم بریزد. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رقم بخورد مخصوصا بازیکنان خارجی سپاهان باید عملکرد بهتری داشته باشند. خارجی‌ها وقتی وارد لیگ ایران می‌شوند باید عملکردشان یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان داخلی باشد که بتوانند باری از تیم بردارند مثل بازیکنان خارجی تیم‌های عربی که عملکرد فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند به تیم خود کمک کنند.  

کارشناس فوتبال درباره پیروزی تراکتور برابر تیم روشن تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا ۲ گفت: اسکوچیچ نسبت به مورایس خیلی سریع به ثبات ترکیبی خود رسید و در بازی‌های آسیایی با ترکیب ثابت تری نسبت به تیم‌های دیگر بازی کرد و  بازیکنان در خط حمله  از جمله ترابی، حسین زاده و تومیسلاو خیلی سریع همدیگر را پیدا می‌کنند و  آلوز و هافبک دفاعی تراکتور  و در کناره‌ها دانیال اسماعیلی فر و محمد نادری  خیلی خوب بازی می‌کنند و ثبات ترکیبی بهتری پیدا کردند. با توجه به اینکه اسکوچیچ شناخت بیشتری نسبت به بازیکنان ایرانی داشته است توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. فقط مشکل تراکتور در لیگ ایران در داخل خانه است که آنها به خاطر هواداران خود در خانه تمرکز و اعتماد به نفس همانند بازی‌های خارج از خانه ندارند و امتیازات را از دست دادند. تراکتور برابر  تیم‌های الوکره و روشن تاجیکستان کار ساده تری نسبت به تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲ و تیم‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان دارد.

عدم میزبانی در آسیا هم خوب و هم بد است 

او درباره اینکه نمایندگان آسیایی کشورمان میزبانی را از دست دادند و این موضوع در عملکردشان تاثیرگذار است، گفت: عدم میزبانی ۲ حالت دارد یکی اینکه هواداران ما نیستند و وجود هواداران باعث می‌شود که حاشیه امنیت بیشتری داشته باشیم و از یک طرف دیگر کیفیت بد چمن ورزشگاه‌های ایران کارایی بازیکنان ما را می‌گیرد. پس از دست دادن میزبانی ۵۰ درصدش خوب  و ۵۰ درصدش بد است. عدم میزبانی خوب است چرا که تیم‌های ما در زمین‌های هموار بازی می‌کنند و می‌توانند تفکرات تاکتیکی مربیان را به خوبی در زمین مسابقه اجرا کنند و بازی در زمین داشته باشند. اما از نداشتن هوادار هم متضرر می‌شویم. در هر صورت نمی‌شود کاری کرد و باید با همین منوال جلو رفت، اما به نظرم بازیکنان ایرانی نشان دادند که در شرایط سخت می‌توانند کار‌های بزرگی انجام بدهند.

او درباره اینکه به نظرش کدام تیم‌های ایرانی از گروهشان در آسیا بالا می‌آیند، گفت: اکنون تیم‌های استقلال و پرسپولیس ۳ بازی پیش رو  از بازی‌های آخرشان سبک‌تر است. پس اگر می‌خواهند صعود کنند باید امتیازات کامل را بگیرند. همچنین سپاهان هم باید بازی‌های برگشت خود را برنده شود تا صعود کند. تراکتور  تنها تیمی است  که صعودش محتمل می‌تواند باشد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار