مسابقات هفته نهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۲ دیدار پیگیری می‌شود و سرخابی‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

در ادامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر فوتبال، ۲ دیدار امروز (شنبه) در خرم‌آباد و تهران برگزار می‌شود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس بعد از بازی‌های خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف حریفان خود در لیگ برتر فوتبال می‌روند.

خیبر خرم آباد - استقلال/ شنبه ساعت ۱۷

تیم‌های  فوتبال  خیبر خرم آباد و استقلال در شرایطی امروز به مصاف یکدیگر می‌روند که هر ۲ تیم تغییراتی در کادر فنی خود داشتند و با سرمربیان جدید مقابل هم صف آرایی می‌کنند.

تیم خیبر خرم آباد  در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و این تیم هفته گذشته برابر تیم چادر ملو اردکان شکست خورد و با ۶ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفته است.

مدیران باشگاه خیبر خرم آباد به علت نتایج ضعیف تیم خود در لیگ برتر فوتبال با  مارکو اورلیو برزیلی دومین سرمربی خود در این فصل قطع همکاری کردند و سعید دقیقی سرمربی سابق شمس آذر را به خدمت گرفتند.

سعید دقیقی در اولین تجربه سرمربیگری خود در تیم خیبر خرم آباد باید برابر تیم استقلال قرار بگیرد و باید دید او به همراه تیمش  می‌توانند آبی پوشان را در خرم آباد متوقف کنند یا نه!

به هر حال شاگردان سعید دقیقی می‌خواهند با حمایت هواداران پرشور خود ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم استقلال را بگیرند تا از انتهای جدول رده بندی فرار کنند، اما کار سختی جلوی آبی پوشان پایتخت دارند.

در آن طرف، تیم استقلال هم همانند تیم خیبر خرم آباد تغییر و تحولاتی در کادر فنی اش صورت گرفته و پیتسو موسیمانه سرمربی اهل آفریقای جنوبی بعد از جواد نکونام و سهراب بختیاری زاده سومین سرمربی آبی پوشان در این فصل است که باید کارش را از بازی خارج از خانه برابر تیم خیبر خرم‌آباد شروع کند.

 البته شاید مجوز‌های نشستن موسیمانه تا امروز صادر نشود و اگر این اتفاق بیفتد سهراب بختیاری زاده باز هم هدایت آبی پوشان را در این بازی برعهده خواهد داشت.

استقلالی‌ها امیدوارند با حضور موسیمانه مربی رزومه دار و پرافتخار بتوانند به روز‌های اوج خود برگردند و در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا نتایج درخشانی کسب کنند.

آبی پوشان پایتخت برخلاف سایر نمایندگان کشورمان در آسیا  خواستار تعویق بازی خود در لیگ برتر نشدند و آنها برابر تیم ذوب آهن بازی کردند و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند و با  یک بازی کمتر و ۸ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول رده بندی بندی قرار گرفتند. آنها در لیگ نخبگان آسیا هم برابر تیم النصر عربستان با یک گل شکست خوردند و وضعیت خوبی هم در رقابت‌های آسیایی ندارند.  

به هر حال  بازیکنان استقلال انگیزه زیادی دارند تا توانایی و قابلیت خود را به سرمربی جدید نشان بدهند و آنها می‌خواهند با بردن خیبر خرم آباد نوار ناکامی‌های خود را قطع کنند و وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.

ایمان سلیمی، مهرداد محمدی و روزبه چشمی به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم خود در این بازی نیستند.

نکته جالب توجه این است که تیم خیبر خرم آباد تنها یک برد خارج از خانه در فصل جاری لیگ برتر فوتبال داشته  و هنوز در خانه اش بردی کسب نکرده است. باید دید این تیم می‌تواند طلسم نبردن در خانه اش را در بازی امروز برابر استقلال بشکند یا نه!

همچنین این بازی اولین تقابل ۲ تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال محسوب می‌شود و باید دید کدامیک از این تیم‌ها به برتری می‌رسند.

وحید کاظمی به همراه محمد عطایی، اسماعیل احمدی و امیر ایار قضاوت این بازی را برعهده دارند  و این بازی زیر نظر کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد.

پرسپولیس – شمس آذر قزوین/ شنبه ساعت ۱۹:۱۵

تیم فوتبال پرسپولیس هفته گذشته برابر تیم السد قطر  در لیگ نخبگان آسیا با وجود در اختیار داشتن فرصت‌های زیاد گلزنی با یک گل شکست خورد و این تیم بدون برد و کسب یک تساوی و ۲ شکست و یک امتیاز در رتبه دهم جدول رده بندی لیگ نخبگان آسیا قرار دارد.

پرسپولیسی‌ها با وجود اینکه در آسیا نتایج خوبی نگرفتند، اما شرایط خوبی در لیگ برتر کشورمان دارند و آنها ۴ برد متوالی در لیگ برتر گرفتند و با  یک بازی کمتر و ۱۴ امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارند.

شاگردان گاریدو می‌خواهند ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم شمس آذر بگیرند تا پنجمین برد متوالی خود را در لیگ برتر به دست آورند و به طور موقت صدرنشین لیگ برتر شوند.

در آن طرف، تیم شمس آذر قزوین نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال نداشته  و با ۷ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است.  

تیم شمس آذر تغییر و تحولاتی در کادر فنی خود داشته است و سعید دقیقی با این تیم قطع همکاری کرد و رضا مهاجری هدایت این تیم را برعهده گرفت.

رضا مهاجری قبل از این سرمربی تیم خیبر خرم آباد بود و با کسب ۵ امتیاز از ۵ بازی از این تیم لرستانی جدا شد و اکنون هدایت تیم شمس آذر را برعهده گرفته است.

مهاجری می‌خواهد در اولین تجربه سرمربیگری اش در تیم شمس آذر برابر پرسپولیس نتیجه خوبی بگیرد تا شوک مثبتی بر این تیم وارد کند، اما کار سختی پیش رو دارد.

البته مهاجری آمار خوبی در تقابل با تیم پرسپولیس ندارد و او ۱۱ مرتبه با تیم‌های مختلف برابر پرسپولیس قرار گرفته است، اما بردی کسب نکرده و ۷ بار هم شکست خورده است.

همچنین این ۲ تیم تاکنون ۲ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که پرسپولیس در هر ۲ بازی برنده شده است.

ایوب العملود، اوستون اورونوف، فرشاد فرجی و محمد حسین کنعانی زادگان به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم پرسپولیس در این بازی نیستند و باید دید جایگزین‌های این بازیکنان می‌توانند جای خالی شان را پر کنند یا نه!

البته سعید صادقی هافبک پرسپولیس که به علت مسائل انضباطی همراه سرخپوشان به قطر نرفته بود بعد از عذرخواهی از کادر فنی به تمرینات تیمش برگشته است.

برنامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر فوتبال ؛

یکشنبه ۶ آبان ماه 

تراکتور - آلومینیوم اراک - ساعت ۱۷ 

فولاد- سپاهان- ساعت ۱۸:۱۵ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار