اکبر فتوحی گفت: یکی از وظایف مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به عنوان یک نهاد مردمی، مطالبه‌گری از مسئولان است.

اکبر فتوحی رئیس مجمع رهروان امربه‌ معروف و نهی‌از منکر استان یزد در کارگاه آموزشی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهاباد گفت: یکی از منویات رهبری این است که نگذاریم پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری روی زمین قرار گیرد، در این راستا یکی از وظایف مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به عنوان یک نهاد مردمی، مطالبه‌گری از مسئولان است.

وی در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا درخصوص تشکیل مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: تا کنون به غیر از شهرستان اردکان در سایر شهرستان استان، این مجمع با همکاری مردم و همراهی مسئولان تشکیل و طبق مقررات فعالیت می‌کنند.

توحی افزود: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد مردمی و انقلابی در راستای پیگیری اوامر مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن و فرهنگ سازی این واجب مهم الهی است.

رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر یزدبا قدردانی از همکاری مردم و مسئولان که تاکنون در اکثر شهرستان‌ها در یکسال اخیر برای تشکیل و فعالیت مجمع همراهی داشتند ادامه داد: اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب گسترش ارزش‌های الهی و انسانی و پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: این مجمع مجموعه‌ای مردم نهاد است که با هدف ایجاد شبکه گسترده و متحد از نیرو‌های مردمی و دلسوزان انقلاب و به منظور احیای فرهنگ مطالبه گری و نظارت عمومی و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و در هر شهرستان ۱۲ عضو دارد.

فتوحی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و بصیرتی، دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و بررسی و پیگیری مطالبات مردم جزو مهمترین طرح‌هایی است که سالیانه توسط مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر پیگیری و اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمن با تمام توان در مبارزه با نظام اسلامی در میدان حضور دارد و امروز سرمایه‌گذاری دشمن روی نسل جوان و نوجوان است، باید مسئولان در این راستا تلاشی جدی داشته باشند.

 اکبر فتوحی افزود: پیگیری سیاست‌ها و منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و بررسی سیره و روش و اخلاق اداری مسئولان و مدیران در راستای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، از مهمترین اهداف این مجمع به شمار می‌آید.

امام جمعه بهاباد هم دراین جلسه با بیان اینکه به گفته شهید مطهری قرن ما قرن فروریختن ارزشهاست وماباید ارزش‌های دینی واسلامی راقدربدانیم گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو اصل مهم در آموزه‌های اسلامی هستند که به ترویج رفتار‌های مثبت و جلوگیری از رفتار‌های ناپسند در جامعه می‌پردازند. این اصول به عنوان وظیفه‌ای اجتماعی و دینی برای مسلمانان تلقی می‌شوند و هدف آنها ایجاد جامعه‌ای سالم و اخلاقی است.

وی بیان داشت:اگر چه فریضه امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده، اما نباید اجازده داد این فریضه به فراموشی سپرده شود و وظیفه ما این است نسبت به ترویج این دو فریضه الهی بیش از پیش تلاش کنیم.

امام جمعه بهاباد باتاکیدبراینکه باید تلاش شود تا در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است هم‌افزایی صورت گیرد افزود: تحقق امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است.

درپایان احکام اعضای مجمع رهروان امربه معروف ونهی ازمنکرشهرستان بهاباد به آنان اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.