قاسم پور گفت: با تمهید گمرکات کشور، برای جلوگیری از انباشت کالا‌های صادراتی استان‌ها در مرزها، مرز‌های جایگزین برای صادرات کالا‌ها در نظر گرفته شده است.

قاسم پور سرپرست گمرک استان یزد با اشاره به احتمال در نظر گیری مرز جایگزین برای صادرات کالا‌های یزد گفت: بحث محدودیت موقت مرز‌های خروجی مسئله‌ای است که تقریباً شایع است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت مکانی مرز‌ها و محدودیتی که در آن محوطه برای تخلیه کالا‌ها است، انباشت کالا معمولا صورت می‌گیرد که وقتی این انباشت بیش از حد معمول باشد قاعدتاً محدودیت‌هایی به وجود می‌آید.

سرپرست گمرک استان یزد، گفت:، چون از همه قسمت‌های کشور کالای صادراتی وارد مرز‌ها می‌شود، این امر باعث مشکلاتی در تخلیه، ورود و خروج کالا‌ها در مرز‌ها می‌شود که در این زمینه از طرف گمرک یزد روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ حامل به گمرکات کشور ارسال می‌شود. 

قاسم پور گفت: این مقدار کالا قاعدتا از جا‌های دیگر هم به مرز مهران ارسال شده وبا انباشت این کالا‌ها در گمرکات قاعدتا مشکلات تخلیه وصادرات ایجاد شده که این محدودیت‌ها مقطعی است به همین خاطرگاهی ازمرز‌های جایگزین استفاده شده تا مشکل صادرات در این زمینه نداشته باشیم، لذا اطلاعیه‌ای به صورت کلی برای گمرکات کشور از جمله گمرک یزد صادر شده است. 

وی با اشاره به این اطلاعیه، ادامه داد: احتمال دارد برای حل این مشکل مرز جایگزین برای رفع مشکل صادراتی استان یزد در نظر گرفته شود. 

قبلا عمده صادرات کالا‌های استان یزد از مرز مهران صورت می‌گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.