کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: برای امروز وقوع ناپایداری‌های جوی و وزش باد پدیده غالب در سطح استان هستند.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: برای امروز نیز همچنین در استان شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی مهیا است و بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق شمال، مرکز و نیمه غربی فعال است لذا از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اکیدا خود داری شود.

 

وی افزود: همچنین در شمال، غرب، شرق وجنوب شرق استان وزش باد نسبتا شدید، خیزش گردو خاک پیش بینی می‌شود وبیشینه سرعت وزش باد در روز جمعه است لذا افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق محتمل است.

سلاجقه گفت:با توجه به سرعت وزش باد درروز جمعه احتمال خسارت به تاسیسات گلخانه‌ای، بنر‌های تبلیغاتی و شکستن درختان دور از انتظار نیست.

 

وی با بیان اینکه روز جمعه این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود، بیان داشت: به لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما مورد انتظار است که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه شمالی و غرب و مرکز استان محتمل است، لذا بیشترین کاهش دما روز جمعه و شنبه رخ خواهد داد و تداوم هوای سرد در هفته آینده نیز پایدار است.

وی گفت:با توجه به سرمازدگی و بارش باران کشاورزان نسبت به محصول برداشتی اقدامات لازم را انجام دهند، انبارداری مناسب صورت گیردو مراقبت از کادو‌های زنبور عسل نیز انجام گیرد، تنظیم دما، سوخت کافی و تامین وسایل گرمایشی در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها انجام شود.

 

سلاجقه بیان داشت: از ورود سامانه بارشی به استان خبر بافت با ۷ ونیم میلیمتر، کوهبنان ۵ و ۴ دهم بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده اند، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته در رفسنجان، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، کرمان و ماهان گزارش بارندگی داشته ایم.

 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: فهرج۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۶ درجه سانتیگرادخنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار