کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: از اواخر وقت امشب با افزایش ابر، سامانه بارشی در برخی مناطق استان فعال می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از اواخر وقت امشب با افزایش ابر و فعالیت سامانه بارشی، شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی مهیا است و بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق شمال، مرکز و نیمه غربی فعال است؛ لذا از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اکیدا خود داری شود.

وی افزود: همچنین از روز چهارشنبه در شمال، غرب و شرق استان وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ لذا افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق محتمل است.
 
سلاجقه بیان داشت: به لحاظ دمایی نیز از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما مورد انتظار است که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه شمالی، غرب و مرکز استان محتمل است؛ لذا بیشترین کاهش دما از روز پنج شنبه و جمعه رخ خواهد داد.

وی گفت: با توجه به سرمازدگی و بارش باران، کشاورزان نسبت به محصول برداشتی اقدامات لازم را انجام دهند، انبارداری مناسب صورت گیرد و مراقبت از کندو‌های زنبور عسل و تنظیم دما، سوخت کافی و تامین وسایل گرمایشی در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها نیز انجام شود.

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: فهرج طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۵ درجه سانتیگرادخنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار