مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: بیش از ۹۵ درصد هزینه‌های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در این راستا محدوده سنی ۴۹ سال برای خانم و بدون محدودیت مراجعه است.

دکتر قجربیگی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: بیمه سلامت در کل کشور حدود ۴۵ میلیون نفر را زیر پوشش قرار داده است. در استان قزوین هم باتوجه به ویژگی‌های آن بیش از ۵۱۴ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند. مهمترین تفکیک در بیمه سلامت رایگان بودن بیش از هشتاد درصد یعنی ۳۲ میلیون نفر و در استان قزوین هم بیش از ۴۱۸ هزار نفر است که هیچ حق بیمه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

دکتر قجربیگی افزود: بر اساس جداول وزارت بهداشت، ابتدا سه دهک و پس از آن تا پنج دهک اول بصورت رایگان اگر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند ذیل بیمه سلامت قرار می‌گیرند. دهک شش، ۸۰ درصد مشمول تخفیف (رایگان) است. دهک هفتم ۷۰ درصد و دهک هشتم، ۶۰ درصد تخفیف دارد. بیش از ۲۷۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان قزوین، روستاییان هستند. البته اگر درصد‌های خارج از تخفیف توسط بیمه شده پرداخت نشود، بیمه فرد منقضی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۸ هزار نفر در استان قزوین طی سال گذشته با مراجعه حضوری همکاران به در منازل مردم کم برخوردار بیمه شده اند. هر فرد در استان قزوین که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست می‌تواند از بیمه سلامت استفاده کند. بیمه سلامت یک صندوق حمایت دولتی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: ما برای عقد قرارداد با همه موسسات و نهاد‌ها آمادگی داریم. تا این لحظه در استان قزوین ۵۹۰ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از آن جمله همه بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را می‌توان برشمرد. تعرفه‌های معوق پرستاری در یک ماه گذشته پرداخت شده است که می‌توان گفت سال ۱۴۰۲ به طور کامل تسویه شده است. برای سال ۱۴۰۳ باید در نظر بگیریم که سازمان برنامه و بودجه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

قجربیگی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شد. در سال ۱۴۰۲ حدود ۷ هزار میلیارد و برای امسال ۹ هزار میلیارد تومان شد. حدود ۱۰۷ بیماری صعب العلاج که در ردیف بیمه قرار گرفته اند با تایید پزشک از طریق سامانه انجام می‌شود. اگر پزشک انجام نداد مردم می‌توانند به صورت حضوری به بیمه سلامت مراجعه کنند که در استان قزوین بیش از ۱۴ هزار نفر مراجعه کردند و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کمک شد. 

وی بیان کرد: هزینه‌های غربالگری بسیار کمتر از درمان است و سیاست‌های ما بر اینست که به سمت پیشگیری حرکت کنیم. ۳۳ درصد هزینه‌ها مربوط به سرطان بوده است. قبلا سقف بیمه برای بیمار ۵۰ میلیون بود که از چند هفته پیش به ۷۰ میلیون تومان رسیده است. مرکز پرتودرمانی استان به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه قرار دارد. 

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: بیش از ۹۵ درصد هزینه‌های ناباروری در مرکز شهیده بوکانیان در داخل بیمارستان ولایت قزوین توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود. هزار و ۵۴ نفر در این زمینه نشان دار شده اند که بیمه آنها پرداخت می‌شود. محدوده سنی خانم‌ها هم به ۴۹ سال افزایش یافته و برای تعداد دفعات هم محدودیت برداشته شده است.

قجربیگی بیان کرد: از ۱۵۰ میلیارد تومان که بیمه سلامت در بخش دارو هزینه کرده است ۹۵ میلیارد تومان مربوط به بخش یارانه دارو بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.